Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-12-29

MAMIL

Hej och god morgon på dig! 

Om ni är intresserade av cykling, passion eller bara medelålders män så tycker jag att ni ska se på Medelålders män i lycra på UR. Jag tyckte att det var en helt fantastisk dokumentär. +++++

Beskrivning: 
"Ingen har undgått dem när de far fram på sina cyklar, ofta iklädda färgglad lycra. De kan vara kristna i USA, australienska före detta överviktiga, advokater eller canceröverlevare. De delar alla samma passion för cyklandet och dyr cykelutrustning. De motionerar, njuter av utsikten, tävlar och umgås. De kallar sig själva för MAMIL, "middle-aged man in lycra" - medelålders män i lycra."
Länk till dokumentären: https://urplay.se/program/211790-medelalders-man-i-lycra


Annars så har vi firat jul sedan jag bloggade i måndags. Barnen verkade nöjda och glada vilket givetvis var det viktigaste. Frida är sjuk men Covid-negativ, har nog bara en vanlig influensa eller liknande. Jag har petat i mig julgodis så jag borde stå mig hela vintern... 

Linda och jag har börjat skissa på lite målsättningar för 2022 inom olika områden. Under 2021 så har jag ett riktigt djärvt mål för mitt aktie-investerande som jag faktiskt ser ut att klara. Det trodde jag knappt var möjligt när jag satte målet för ungefär ett år sedan. Ett annat mål jag satte var att träna minst 500 timmar under året. Just nu har jag tränat 499 timmar, 19 minuter och 31 sekunder under 2021 så även det målet ska jag kunna bocka av. Jag gillar att sätta mätbara mål, kämpa för att nå dom och lyckas.

Något annat vi gjort, speciellt igår, är att kolla på hus till salu i Spanien, det kan man göra hur länge som helst. 

Jag hämtade ett par paket med cykelprylar igår, min gamla MTB ska få en uppfräschning och så ska mina racerskor få nya klossar. 

Två dagar i rad har jag kört Zwift nu, inte så spännande för er att läsa om kanske men ganska utmanande på sitt vis. Har spenderat delar av tiden med att kolla ikapp på cross-tävlingarna. Jag kan inte heller låta bli att gasa så jag har kört race bägge dagarna. I förrgår var det ett stort startfält och jag missade i spurten. Igår körde jag en liten tävling och vann. Inte så mycket att skriva hem om mer än att benen fungerar trots några dagar med distansträning.


Återhämtningstiden ökar också i takt med att allt mer intensiva Zwift-tävlingar slängts in i min Festive 500. 

Om du inte fick det du förtjänade i julklapp så har Siroko jul-REA. Med min länk så får du 10% extra rabatt på REAN också så passa på nu att köpa dig något fint. Kanske något för vintergarderoben, skidbacken eller så något till vårens cykling på Mallorca eller den där första turen i kortkort. Min samarbetslänk som ger dig bästa priset är: https://srko.co/henrikoijer 



På återhörande snart igen, ha det gott allihopa! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar