Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-12-30

Le Peloton och level 50!

Hej och god morgon på dig!

Idag var jag uppe tidigt för att köra Le Peloton. Nu har jag hunnit med det, en fika på Focus med grabbarna och har scones i ugnen här hemma. Tänkte väcka Linda och kanske något barn alldeles strax. 

Filip har några kompisar här på övernattning så det var ganska svårt att somna i natt, slocknade väl någon gång efter ett i natt så när klockan ringde klockan fem i morse så var jag inte superpigg. Men bara jag kommer upp så brukar jag komma igång och så fungerade det också idag. Kollade termometern, tog på mig mina finaste cykelkläder, laddade baklampan och stoppade verktyg och slang i ryggfickan. Med en lätt frukost rullade jag iväg mot samlingen. Efter några hårda dagar på Zwift så förväntade jag mig en jobbig känsla men det var efter förutsättningarna helt okej ändå. 

Kom till samlingen, vi blev sex cyklister totalt. Korta sommarrundan plus banvallen stod på schemat och ute på andra fartsträckan kom snöfallet. Första fartsträckan gick över förväntan. Jag hade väntat mig att bli avhängd direkt men jag fick vara med och bidra till farthållningen. Andra fartsträckan så var det dock som att krafterna tog slut så en bit ut fick jag ge mig. Tredje fartsträckan så drog Jonas P med tre av oss på rulle. Jag tog nog en förning på hela sträckan. Det kändes ändå helt okej, jag var bara inte pigg nog. 

Trött av för lite sömn och trött av hårda race på Zwift. 

Igår så körde jag två Zwift-race. Ett på förmiddagen och ett på kvällen. Under förmiddagens race så kände jag mig helt okej, även om det blev mycket hårdare än jag hoppats på. 300 watt i en timme känns ändå mitt i en Festive 500-period. Under kvällens race hade jag riktig risiga ben, helt urvriden kände jag mig. Tog mig ändå igenom givetvis men det var inga diamanter i benen den gången. Lyckades under gårdagen nå den eftertraktade level 50 på Zwift. Det är den högsta level man kan nå på Zwift så det kändes stort. Nu tillhör jag skaran veteraner på Zwift. 


Lite bilder från Le Peloton denna morgon:









Ni ser ju själva hur härligt det är, ni är varmt välkomna att vara med nästa vecka! Start 06:00 och ju fler vi blir desto trevligare är det. 

 Bjuder också på ett par inspirerande bilder från Zwift igår. Den första visar min oförmåga i att ta det lugnt, när jag ändå har bestämt mig för att ta det lugnt. Den andra en skärmdump från när jag nådde level 50. 



Det svänger lite om vädret nuförtiden. I morse minus tre och snöfall men under dagen ska det bli fyra plusgrader. Så alla vackra, snötäckta, träd kommer att tappa snön. Det gäller att njuta av hur fint det är medan man har chansen. 

Idag går det att se cross också, kul med den här perioden i mellandagarna när det är crosstävlingar var och varannan dag. 

Festive 500 går för övrigt bra för min del. Det blir inga problem att greja det denna gång. Hur går det för dig? Jag ska nog lyckas skrapa ihop mina 2500 minuter träning i december också även om det kräver en del. Som att jag idag kör både Le Peloton på morgonen och ska köra "lagtempo" på Zwift i kväll. Jag skriver "lagtempo" för det är uppför Alpe du Zwift. Kommer bli ett jäkla saftkalas med slitna ben. Har passerat 500 tränade timmar för 2021 nu också, hurra! 

Ha det gott allesammans så hörs vi snart igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar