Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-11-24

Nya hjul till jul? Eller är det dags att sadla om?

Hej!

Som ni  säkert vet så har jag kört 9th Wave Ninefold Bourne 29-hjul denna säsong. Hjul som levererades snabbt från Lerdala Sport och som sedan dess har suttit på min snabbcykel och använts vid samtliga tävlingar jag kört. Förutom att vara väldigt lätta (1224 g inklusive ventiler och fälgband) så svarar dom bra och sväljer det som behöver sväljas. Cykeln känns rapp och kvick i igångdragen och cykeln går ju som en dröm i skogen. Jag är helt övertygad om att dessa hjul hjälpt mig att bli snabbare i år än tidigare säsonger. Visst, man behöver ju träna också och den biten har också gått bra. Men kombination av god form och fantastiskt material är oslagbart!

Inte ens när jag var med i en massvurpa på Cykelvasan så påverkades hjulen. Någon repa blev det men i övrigt var det bara att tuta och köra igen. Så trots den låga vikten så tål dom bevisligen en del styrk också. Jag är supernöjd med mitt köp och jag tror också att du skulle bli nöjd.

Lerdala sport har nämligen just denna vecka ett erbjudande om 10% rabatt på alla hjul. Så passa på att köpa nya hjul till jul!

https://www.lerdalasport.se/sv/

 



En annan produkt från Lerdala Sport som jag har använt denna säsong är deras sadel från SQ Lab; Ergowave R Carbon. En lätt pjäs som väger in på 125 gram och ger dig en skön avlastning på sittdelarna. En bra cykel är inte till någon vidare nytta om du sitter obekvämt eller får besvär av sadeln. Sadeln har passat mig alldeles utmärkt och också den har fått åka med på cykeln sedan jag fick hem sadeln. Smaken är som baken och baken vill ha en bra sadel. Alla är vi olika och din sadel du har nu kanske passar dig helt perfekt men om du känner att din sadel inte känns helt rätt för dig så kan nog en sadel från SQ Lab vara en väg framåt för dig.

 


Har du frågor, funderingar eller kanske redan har köpt ett par 9th Wave-hjul eller en sadel från SQ Lab? Hör av dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar