Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-11-21

Fika, innebandy, hockey och en hemlig kärlek för små orter!


Hej och god morgon från Furudal! 

Ja, i morse var det tidig uppstigning i det Öijerska hushållet då Filip ska spendera sin dag här på hockey camp arrangerat av Dalarnas hockeyförbund. Inte helt lätt med avfärd 07:00 en söndagmorgon, men vi gjorde det bra och kom upp i tid. Som kallast hade vi -7 på väg hit och nu faller några snöflingor också. Vinterkänsla! 

Det mesta av denna helg styrs lite utifrån Filips aktiviteter kan man säga. Igår så var det innebandymatch borta mot Borlänge i Ornäs. Så Frida och jag skjutsade Filip och en av hans lagkamrater till deras samling, sedan skarvade Frida och jag vidare till Kupolen.

På Kupolen så började vi med ett besök i leksaksaffären. Därefter så skulle vi byta batteri i en klocka som Frida fått från Linda. Det kostade 199:- att byta batteri i klockan på Ur & Penn, dom flesta barnklockorna kostade 198:- även om det också fanns klockor upp till 349:-. Men något är ju fel i systemet om det är billigare att köpa en ny klocka än att byta batteriet, snacka om att det är ett slit och släng-samhälle vi har skapat. Frida fick ett nytt batteri och var mäkta nöjd över att nu ha en klocka. Hon kan den inte riktigt än och jag vet inte hur länge hon vill ha en klocka på armen, men jag tänker att nu kommer hon åtminstone att lära sig klockan och det är ju bra.  

När klockbatteriet var bytt så tog vi en fika också, hörde någon hojta mitt namn och fick snacka lite med en cykelprofil. Mycket trevligt att ses och snart blir det nog en middag tillsammans också. Efter fikan så hann vi med ett besök i bokhandeln innan vi avrundade Kupolen-besöket med ännu ett besök i leksaksaffären. Det finns mycket kul där.





När Filip tidigt i tredje perioden gjorde 5-4 till Samuelsdal så såg segern ut att vara inom räckhåll men Borlänge gjorde en urstark avslutning och kunde vinna med 8-5. 






Idag är det som sagt hockey camp som gäller. I Furudal. Alltså jag har ju en kärlek för små orter. Som Furudal. Här andas och lever bygden dessutom hockey. När jag loggade in på ishallens Wi-Fi (bara en sån sak i en ort på knappt 400 invånare) så slussades jag direkt till deras sida med reklam för Furudals hockeyskola. Små saker som ger ett proffsigt intryck och det märks att det finns mycket kraft i hockeylivet här på orten. Kiosken är öppen och hockey-shopen är öppen. Filip kommer att trivas här idag! 

Jag ska försöka få till lite träning idag. Vilade igår och har inte tränat så mycket (i tid räknat) denna vecka. Har faktiskt lite ont i benen och känner mig liksom trött. Tänker att jag kör idag och ser om benen blir bättre igen, ibland gillar kroppen bara inte att vila...
 

Idag kan ni (förhoppningsvis) se världscupen i cyclocross, den har varit Geo-blockad då SVT köpt rättigheterna men valt att inte visa loppen... Geo-blockningen skulle ha hävts men senast gick det inte att se ändå.Om det går att se så kan ni se:

Ni får ha det så bra, så hörs vi snart igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar