Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-11-13

Härlig cykling, bra mobilkamera och diskningsbesked från Zwift...








Hej och god morgon på dig! 

Ja, igår hade jag en härlig cykling i soluppgången. Ni ser ju nästan själva på bilderna ovan hur fin morgon det var. Temperaturen låg runt en till två minusgrader och jag tog den torra vägen längs cykelbanorna till Borlänge. Något kallt men ändå helt okej. 

Bilderna i detta inlägg är tagna med en Sony Xperia 1III , en telefon jag har och testar under en period. För mig är alltid en bra kamera viktig och jag gillar verkligen vidvinkelobjektivet på 16 mm när jag är ute och cyklar. Man får med så mycket i bilderna när man fångar sig själv cyklandes. 

Senare cyklade jag också hem i mörkret. Då blev jag energilåg och klen. Men jag lyckades ändå hålla ångan uppe och kom hem. Fick ihop två timmar och åtta minuters träning. 




Senare på kvällen när Linda och jag var hemma här och fixade i ordning inför kvällens aktiviteter så fick jag en riktig kalldusch till besked via mailen. Det var nämligen Zwift som hörde av sig om att jag blivit diskad från måndagens lagtempo i Zwift Racing League. 
Då mitt regelbrott bedömdes vara av arten “No Intent to Gain Advantage” så blir mitt straff inte mer än att mitt resultat från i måndags annulleras. Tyvärr så kan det också påverka lagets resultat i tävlingen vilket är det som känns allra jobbigast. Men det har jag/vi inte fått bekräftat från Zwift ännu. Men det kan handla om tidstillägg och poängavdrag.

Det jag har gjort, eller inte gjort, är att jag inom två timmar från starten skulle ha skickat in en invägningsvideo via ett formulär till Zwift. Jag har, i rätt tid, gjort videon enligt deras instruktioner laddat upp den på YouTube där den har legat sedan dess men jag måste ha missat att få iväg länken i formuläret till Zwift. 

Jag har svarat Zwift, bett om ursäkt och förklarat att jag förstår beslutet. Skickade också med länken till videon från i måndags men jag tror inte att det har någon betydelse. Men jag ville ändå visa att det var en miss och inte en avsiktligt regelbrott. 

Jag är välkommen att tävla igen så det här påverkar inte mitt framtida tävlande på Zwift. Men det känns ändå riktigt jobbigt att ha brutit mot reglerna. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar