Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-11-22

2:12 på Zwift, inbjudningsrace idag och lite expressturism




Hej och god morgon på dig! 

Med någon minusgrad i luften, frost och några nyfallna snöflingor på marken så gick det inte att bara köra förbi Styggforsen. Så det blev lite expressturism där jag spenderade en kvart utanför bilen med att gå varvet runt forsen och tillbaka igen. Väldigt fint, givetvis och väl värt sitt stopp. 

Körde två Zwift-race igår efter lunch också. Först ett crit race där jag tänkte ta det lugnt. Men det blev inget av det som ni kan se på bilden ovan. Istället höll jag lite låda med ett antal attacker. Till slut blev det ändå en spurt och jag blev trea. 

Någon minut efter det loppet så körde jag ett 70 km långt lopp med några backar. I banans längsta backe så var det en kines som satte av i ett 7.5 w/kg-tempo. En belgare satt strax bakom och jagade och jag ytterligare lite bakom. Det som hände var att belgaren och jag brände oss och kinesen kunde köra en lång solo-körning till mål. Jag försökte få igång resten av gänget men det var ett gäng knäckta cyklister... Kunde smita iväg på slutet av loppet och bli tvåa. 

Avrundade dagen med att åka till Furudal och tillbaka igen för att se på Filips avslutningsmatch och få hem honom. Det är killen i helrött framför målet. 

Idag ska ag köra ett inbjudningsrace på Zwift. Det är typ 54 kilometer och 944 höjdmeter så det kommer att bli tufft... Blir kul ändå, får värma upp ordentligt efter gårdagens urladdning med 90 km Zwift-tävlingar... 

Ha det gott så hörs vi snart igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar