Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-11-11

Jag blir bara bättre och bättre

Hej och god morgon!

Ännu en dag med goda nyheter på träningsfronten. Igår körde jag nämligen veckans Zwift-race och det gick väl bättre än vad jag trodde på förhand. Resultatmässigt inte så anmärkningsvärt kanske men jag blev 23:a och det är klart bättre än för två veckor sedan då jag blev 41:a. Framförallt så orkar jag nu hela vägen, tidigare veckor så har jag liksom orkat trycka på lite grann men sedan har det varit tomt i benen. Nu gick det att trycka på även mot slutet av loppet. 

En rätt svettig backe skulle köras två gånger, en gång i början av loppet och en gång i slutet av loppet. Här är vi första gången och fältet är splittrat i molekyler, syns på kartbilden i högra hörnet. Topp-30 fick poäng vid målet så här försökte jag bita mig kvar. 

Lyckades gå med runt placering 30 och sedan körde vi ifatt några också.

Många trötta cyklister ute på banan, jag försökte hålla lite fart i vår tredjegrupp som här precis ska ansluta till andragruppen. Ska erkännas att jag var lite nöjd då och trodde att det skulle bli ett självspelande piano som skulle hämta in förstagruppen, men så blev det inte. Vi var inom 20 sekunder ett tag men det hjälpte inte. 

Vår andragrupp splittrades i backen andra gången. Vi körde om placering 19 när vi gick in i backen. Jag orkade inte riktigt gå med dom allra främsta utan hamnade i en trio om placeringarna 21-23. Vi var länge väldigt nära en kvartett framför men hämtade inte in dom. Jag drog igång spurten hyfsat sent och trodde att jag hade chansen men mina konkurrenter svarade bra med aerohjälm och fjäder när jag var utan Power-up. Sånt är livet men jag är som sagt nöjd ändå eftersom detta var ett klart steg framåt.

Förstagruppen bestod av 14 åkare efter andra gången i backen. Johan "Limpan" Lindblom som igår visade upp sitt nya samarbete med Bianchi blev bästa svensk på tredje plats.

Limar delade ett av mina inlägg på Instagram igår, skoj skoj! 


Nu har det gått en månad sedan jag officiellt inledde mitt samarbete med Siroko. Via min länk har ni nu gjort 13 ordrar och köpt 32 produkter. Nej, jag kan inte se vem som köpt saker utan bara vad som köpts via länken. Jättekul att kunna följa upp hur väl ett samarbete fungerar, för bägge parter givetvis. 

Idag tänkte jag nog köra intervaller, det gäller ju att hålla igång. Vilodagarna blir troligtvis måndag och fredag denna vecka. Så en plan ser ut såhär:
Måndag: Vilodag
Tisdag: Zwift-race
Onsdag: 10x1 min
Torsdag: Le Peloton
Fredag: Vilodag
Lördag: 3x10 min 40/20
Söndag: 2x 20 min

Hur ser din vecka ut?
Vi kör på, hörs snart! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar