Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-11-25

Stress, jobb, artiklar och 8000€ till en vinnare på Zwift!

Hej och god... kväll! 

Det hör inte till vanligheterna men i morse hann jag verkligen inte blogga. Försöker annars att utöver mina barn också prioritera egen träning och att klämma ur mig ett blogginlägg om dagen. 

Träningen får mig att orka med all stress och press och ändå kunna leva ett normalt liv, den ger helt enkelt kraft och energi till övrig tid på dygnet. Visst, man blir ju trött i musklerna efteråt och vem har inte blivit trött efter ett distanspass? Men att ha VO2max på 69 jämfört med att ligga på snittet eller lägre gör ju en enorm skillnad och en bättre förmåga att hantera stress. Läs mer här om ni vill: https://avonovaactive.se/ny-unik-data-pa-den-svenska-arbetsfora-befolkningen/  

Brukar ju inte skriva så mycket om jobbet här annars, men det är mycket där nu. Det har varit ett utmanande år med ytterligare nya utmaningar nu på hösten. Känner mig ändå trygg i min egen förmåga.

Såg mig själv som huvudnyhet på DT.se nu i kväll apropå jobb. 

Från blogg till stress till träning och sedan till jobb. Nu fortsätter vi med cykelbloggandet. Anledningen till att jag besökte DT.se var faktiskt inte för att leta efter mig själv utan för att läsa om bloggläsaren och kingen Lennart From som var med i DT.se angående sin cykling genom 400 mil långa cykling genom Europa, det kan ni också läsa om här (om ni har pluskonto): https://www.dt.se/artikel/400-mil-pa-cykel-genom-europa-avskrackte-inte-lennart-hade-kunnat-fortsatta-jorden-runt 71-årige Lennart är en inspirerande man att följa och det kan ni också göra via hans Instagram-konto: https://www.instagram.com/lennartfrom/


Jag körde Zwift-race igår, inte så inspirerande kanske men kul i all sin krånglighet. Lite stressigt inför racet och så försökte jag få igång en livestream också. Tyvärr var det ju nytt både i YouTubes livestreamingsida och i programmet jag streamar med, så det blev inget vidare och när starten i loppet gått så hade jag stora problem med att det laggade. Så jag tvingades snabbt stänga av streamen och då fungerade Zwift felfritt efter det. 

En rejäl backe ungefär halvvägs och där fick jag ge vika och tappade täten. Hamnade då i en grupp om 25:e plats. Lyckades få fart på gänget och försökte brygga upp till nästa grupp ensam. Lyckades ansluta till andragruppen men övriga från min tredjegrupp hängde med. Plötsligt så körde vi nu om en 19:e plats istället. Jag hade väl inga drömben men blev 23:a till slut så det var ändå helt OK under förutsättningarna kan jag tycka. Sedan juli så har jag bara tappat på rankingen fram till igår då jag tog ett litet kliv framåt. Så nu är jag rankad 2380 på Zwiftpower.... Men jag tar mig nog snart framåt igen.

23:a på Zwift är kanske inget att skriva hem om.

I december så körs VM i Zwift och där kan den som vinner skriva hem om något i alla fall. Utöver världsmästartröja från UCI så får dam- och herrvinnaren 8000€ vardera. Så alla som skrattat åt Zwift satte nog skrattet i halsen nu. Cyklingen på Zwift växer och förutsättningarna blir ständigt bättre. 
Snart läge att lägga om säsongen så man är i form på vintrarna... 

Nu ska det bli lite Zwift här och imorgon blir det INTE Le Peloton, jäkla Corona.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar