Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-11-06

Le Peloton - för höga förväntingar på formen edition






Hej och god morgon på dig!

Bilderna ovan är från gårdagens Le Peloton, men i omvänd kronologisk ordning. Så börja titta längst ner och sedan uppåt så blir det rätt. Sista bilden är från uppvärmningen och bilden högst upp är från tredje fartsträckan där jag sitter i andragruppen och vi ser förstagruppen långt framför oss.

Om känslan var väldigt bra förra gången jag körde Le Peloton så var den inte riktigt lika bra denna gång. Att jag hade en dålig ryggdag har kanske lite med saken att göra och kanske att Jonas P valde gravelbike istället för MTB. Sedan har det givetvis med ambitioner och förväntningar att göra. Förra gången hade jag inte så stora förväntningar på mig själv och överraskade då positivt på mig själv. Igår förväntade jag mig att prestera minst lika bra som gången innan och då blev jag istället något besviken även om prestationen var i paritet med föregående vecka. 

Klarade inte att gå med täten på förstasträckan, men var retligt nära. På andra fartsträckan så hade jag kunnat hänga på ett par cyklister som anslöt till tätduon igen efter backen men orkade inte så det var också retligt nära. På tredje fartsträckan så försökte jag attackera ikapp täten när det sprack av men jag kom i princip in på rulle när det var dags för nästa igångdrag och då hade jag inte mer kräm i buggarna. Blev sedan också avhängd av andragänget på slutet. 

Avrundar med ett foto från förstasträckan där jag sprätte till lite för att gå med. Foto: Niclas Brus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar