Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-11-21

Glöggpendling!

 


Hej och god morgon på dig! 

Det blev alltså en jobbpendling igår igen. Två gånger på en vecka efter tre månader helt utan jobbpendling. Skönt att komma igång med den biten igen. Även om det inte kändes bra i cyklingen med svaga ben och motvind så är det ändå skönt att komma fram till jobbet med  en (dryg-) timmes cykling i kroppen. 

Jag körde min "nya" MTB, 12 kilo kärlek med 2,3" monsterdäck. Visserligen med mycket luft i slangarna men igår hjälpte det inte. Vinden var besvärlig mest hela tiden också och jag snittade 24 km/h. När jag cyklade till jobbet i onsdags med samma cykel så snittade jag 27.3 km/h. 

Idag blir det byte till vinterdäck på bilen (snön har kommit igen), det blir inköp av vinterskor och så ska det köpas någon present till Frida också som fyller år snart. Så vi ska väl strax göra oss i ordning och bege oss. 

I eftermiddag blir det cross på Eurosport Player och vi ska köra lite Zwift också. Tror att det blir någon form av intervallträning idag och imorgon avrundar vi veckan med ett distanspass, då har slasken förhoppningsvis försvunnit. Vitt just nu, men det är på väg bort.


Lite prylar i mitt skåp på jobbet. 

På hempendlingen så mötte Linda mig och hade med sig glögg och russin, så det blev ett litet värmande stopp innan vi fortsatte hemåt i hög fart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar