Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-11-23

Tre timmar MTB med ett varv på Lugnets XCO-bana

 










Hej och god morgon på dig!

Det blev tre timmar MTB-cykling igår, skoj på hoj i stora drag även om det fanns lite snö och is att ta hänsyn till. Men nästan allt var åkbart. Jag kommer att passa på att åka skog så länge som skogen är tillgänglig har jag bestämt mig för. Att nöta vägar kan jag göra tillräckligt ändå i vinter. Kanske har jag extra stort sug efter skogen då jag kört cross en hel sommar och höst. Det finns också lite tekniska färdigheter att återupptäcka även om jag tycker att det gamla muskelminnet hittat det mesta redan. Anser alltså att jag tar mig fram bra i skogen redan men det går ju alltid att bli bättre. 

Vi började med några krokar på Jungfruberget, körde delar av Långa Lugnets andraloop och kom in på Lugnets röda. när vi kom tillbaka till Lugnet så skiljdes våra vägar åt och jag drog ett varv på Lugnets XCO-bana också +ANNAT. Det var faktiskt första gången jag körde Lugnets XCO-bana i sin helhet och även om jag tar mig fram bra i vanlig skog så finns där saker jag kan bli bättre på. Körde inte stenigaste partiet och dom tre hoppen. Det får bli nästa års utmaning det. 

Det ser lättare ut än vad det är..

Kom hem till lagad mat och senare så bakade vi också. Mest Linda kanske... Satt rätt gött efter det där passet. 

Tre timmar MTB känns bra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar