Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-11-30

Två nya race, rankingavancemang och en lyckad första vinterträningsmånad!

 


Hej och god morgon på dig!

Nu så. Sista november och jag har precis tickat över 2000 minuter för min första vinterträningsmånad. Körde nämligen ett pass på 25 minuter och 33 sekunder nu på morgonen och nådde därmed 2004 tränade minuter under november. Bra start på vinterträningen! Morgonpass också, vem trodde det?!

Körde ett race nu på morgonen med fyra andra i A-klassen. Vi var alltså fem och det var ett ganska bra race med tanke på deltagarantalet. Till slut så blev jag trea vilket inte direkt spelade någon roll då jag bara ville få ihop lite träning. 

Körde annars ett race igår kväll också med betydligt fler deltagare och bättre motstånd. Bland annat landslagscyklisten Johan Norén. Jag tyckte att loppet gick jämnhårt hela tiden, det var liksom hårda attacker lite då och då vilket gjorde att det inte blev så mycket lustempo som det annars kan bli på en fyra mil platt bana. Johan pep iväg med cirka kilometern kvar och ingen kunde gå med. Jag spurtade för glatta livet bakom och blev fyra i loppet där jag var rankad 17:e, så det blev ett bra hopp upp i rankingen efteråt. Just nu är jag 1538 i rankingen, jämfört med 1929 som jag var häromdagen. Det tar sig...




En annan som körde Zwift igår var Mathieu van der Poel som körde lite bekväma 4x8 min på 400 watt. Kul grej att Paul Greijus fick bli Instagram-kändis samtidigt! Bra också att Mathieu vet vilka intervaller som är bäst.... 


Nej, nu ska jag rulla igång denna dag och försöka få liv i åtminstone ett av barnen. De andra två är sjuka så ingen brådska där... Vi hörs! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar