Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-11-03

Igång på allvar: 4x4! (samt SCF stänger ner och jag har köpt ännu en cykel)

 



Hej och god morgon på dig! 

Körde 4x4 igår, har en beräknad FTP på 292 watt. Mina fyra fyraminuter långa intervaller var planerade på 330 watt men jag drog ner det något till 320 watt. Det är bara november än, ingen anledning att hetsa eller pressa. Det blev jobbigt men uthärdligt, så egentligen för lätt för ett 4x4-pass men som sagt; november. Samt viss osäkerhet på vad benen egentligen kan prestera. Men ja, första passet för vinterträningen till säsongen 2021 avklarat och en bock i programmet. 

_______

Corona gör ju en stark comeback denna höst och igår så stängde SCF ner verksamheten för november. Vilket betyder att tex CXSM ställs in. Bancykel-SM flyttas fram och ska nu preliminärt köras 19-20/12.  Mer info om cykelförbundets (icke-)verksamhet under november kan ni få här: https://scf.se/forbundet/beslut-om-tavling-och-traning-med-anledning-av-skarpta-regionala-restriktioner/ 

_________

Annars då? Jo! Jag har köpt en cykel. En MTB. Men den finns söder om Stockholm. Kan också finnas mitt i city på kontorstid. Sååå om någon av er kära läsare tänkte åka Stockholm-Falun/Dalarna inom kort och har plats för en cykel så hör av er! 

_________

Janä, det var allt för denna morgon. Ha det gott så hörs vi, hej! 

1 kommentar:

  1. Ska upp helgen 14-15/11 om du inte har hunnit hämta/få den innan dess, släpar gärna upp den till dig

    SvaraRadera