Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-11-28

Vardagsliv och avancemang på rankingen!

 


Hej och god morgon! 

Första advent imorgon och vi är förberedda här med en dalatrafikpepparkaksform. Idag ska vi börja adventspynta huset, några småsaker är dock redan framme men resten ska fram också. Vi ska också baka kladdkaka och fira tre tjejers födelsedagar. Freja som fyllt 14, Linda som ska fylla 40 och Frida som ska fylla 6. Så det blir lite familjekalas här idag må ni tro. Linda och jag bakade bullar förra helgen och jag har faktiskt inte ätit en enda av dom sedan dess. 

En annan sak som hör vintern till är ju att fåglarna ska ha mat. Dels för fåglarna, men jag gillar ju också att rådjuren och hararna tittar hit och äter lite. En bra säsong detta! 

När jag häromdagen skulle kolla till fågelmaten så fann jag att någon mus hade hittat den före mig och gnagt ett litet hål på säcken och ätit en del. Så nu har jag köpt råttfällor och har ett par stycken i källaren. La ut en bild på Instagram om det och tänkte mig väl ost som lockbete. Möss älskar ju ost, det har jag sett på tecknade filmer.. Har fått ett par tips om Snickers, mjukost, honung, russin och slutligen morot. Så jag gissar att dom äter det mesta, solrosfrö verkade ju bevisligen intressant det med. 
Ja, dom där fällorna är kanske i största laget också. Men det var vad som fanns på Dollarstore som ligger precis bredvid jobbet. Nu har dom legat framme ett par dagar i källaren och än har vi inte fångat någon mus. Kanske har den flyttat, eller så gillade den inte ost. Nu bjuds det på godis istället, gäller bara att inte barnen fångas i fällan...

Linda har för övrigt köpt en ny, lite större, lägenhet i samma kvarter där hon bor. Ska därför sälja sin gamla lägenhet. In och köp den här: https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-3rum-bjarred-centralt-sverige-idrottsvagen-1j-17144776?fbclid=IwAR3yNuVoKgoIDufNyF5Zq27gIdt0McfVkL62sW74FA10c3aqlLfySZiECBw

Lagom pendlingsavstånd till Lund, Malmö, Helsingborg med mera. 

Körde ett race på Zift igår med 1336 andra cyklister. Sex varv på ett fyra kilometer långt varv gjorde att det på slutet var cyklister överallt och man kom liksom in på rulle på andra grupper och cyklister hela tiden. Jag visset ju om redan innan start att det skulle bli så men jag tänkte att det blir bra med en dryg halvtimmes full gas. Fick ihop ungefär 36 minuter på min FTP i snitt så det var väl helt ok för ett snabbt fredagspass. 

Klättrade i rankingen för tredje loppet i rad dessutom! För några dagar sedan låg jag 2380, nu är jag på 1929:e plats! Har som sagt bara tappat på rankingen från 2:a juli och fram till för tre lopp sedan. Men nu har jag klättrat i rankingen tre lopp i rad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar