Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-02-04

Tidiga träningar, hett i Hatta, punktering, bloggar och avlägsnat vinterpälsen!

Hej och god morgon på dig!

Uppe före tuppen för att träna för andra dagen i rad nu. Idag blir det 4x4 som en sista förberedelse innan Dubai. Tanken med detta är att köra något för att hålla mig igång utan att det ska vara så hårt att jag blir sliten av det. I kväll flyger vi ner till Dubai och imorgon tänkte jag faktiskt ha en vilodag, möjligtvis att vi rullar runt lite på hojarna bara för att testköra dom lite och trampa ur benen. Men inget mer än så, tänker jag mig. På torsdag blir det lite träning på delar av banan och några intervaller som ett väckningspass och på fredag är det race. Ska bli så himla kul! 

Om prognosen tidigare sagt runt 20 grader så säger den nu 28 grader för fredagen, så det blir nog en svettig historia. Tur då att jag har bastat några gånger, senast igår kväll. Det blir några soliga dagar där nere och jag hoppas att kroppen svarar bra även i värmen.

Igår var jag ju också uppe tidigt. Gick upp vid fyra och stack ut för att cykla vid fem. Kom fram till jobbet vid åtta och hade då alltså cirka tre färska träningstimmar i kroppen. Att träna klockan fem på morgonen ger ju ingen vidare känsla i kroppen kan jag säga. Åtminstone hade jag inte det igår. Sega ben, trött kropp och ett enda långt gnet. Att det dessutom var halt, spårigt och snöigt på sina ställen gjorde inte saken bättre. Fick några fotnedsättningar och nästan en dikeskörning i en S-kurva. Men redde väl ut det med. Lite mer ordning på vägarna på slutet av passet och när det började ljusna så bidrog också det till en bättre känsla. Jag körde igenom passet och det var det viktiga.

Bild från slutet av passet, där är det inte fult.

Så här cyklade jag igår morse:


När jag skulle hem sedan så visade det sig vara punktering fram. Med bråttom de luxe och torsdagens däckhaveri färskt i minnet så ringde jag efter skjuts, det var liksom inte läge för en andra punktering på väg hem. Nu ska jag kolla om det var däcket det berodde på också igår, men om det var på grund av däcket så höll dom ändå i 12 (!) år. Där snackar vi kvalité.


Såg att Ingrid Kjellström hade bloggat om laget och helgen som var, ni kan läsa hennes inlägg här: https://www.bicycling.se/blogs/ingridkjellstrom/antligen-mitt-nya-team-2020.htm
Linda bloggade i förrgår och det kan ni läsa här: http://langloppscupen.se/blogg/teamtraff---behind-the-scenes__1142
Att jag skulle ha slocknat i soffan till cyclocross-VM vill jag inte bekräfta, jag blinkade bara väldigt långsamt..

Avlägsnade vinterpälsen från benen igår kväll, när Linda fick syn på allt hår på golvet (använde trimmer på benen) så sa hon att det var det sjukaste hon sett. Alltså jag har rätt håriga ben och det såg väl ut som om man klippt en större skogskatt eller något. Men nu är det borta. Jag brukar alltså inte raka benen under vinterhalvåret, gör du det?


Nu ska jag köra 4x4, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar