Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-02-18

Man ska inte gå och lägga sig besviken

Hej och god morgon!

Ni vet kanske att man inte ska gå och lägga sig osams, men nu får ni också veta att man inte ska gå och lägga sig besviken. Det var i alla fall så jag tänkte igår när jag efter ett första Zwift-race bestämde mig för att också köra ett andra. Det var när jag stod och hängde tvätten efter avslutat race som jag tänkte att "nää, jag ska inte gå och lägga mig besviken". Så jag anmälde mig till ett annat race och där gick det ju bättre!

Så jag la mig nöjd och glad !

Här står jag och illustrerar att jag är nöjd, genom att göra en tumme-upp!

Kikar man på Zwiftpower så står det att jag blev nia och etta, men i själva tävlingarna på Zwift så blev jag 12:a och tvåa. I första racet gjorde jag några fartökningar och tyckte väl att jag hade bra ben. Men sedan blev jag lite för ivrig så jag skickade på en kilometerattack. Något som inte lönade sig och med 250 meter kvar så passerade klungan mig. Inte ens ett bra försök...
I nästa race var det högre fart hela tiden på slutet blev det en tight spurt bakom en som fått en varningstriangel bredvid sig precis innan han gick i mål före oss. Fusk-flaggad alltså. Eftersom jag ville ha revansch från första loppet så tog jag i lite extra i spurten och det gav ju resultat.

Annars då?
Jag vet inte, siktar på SWE-Cup på torsdag, ska bli första gången jag kör SWE-Cup på Zwift. Kommer försöka att slåss om ett toppresultat men seger där vore en skräll. Ska hur som helst bli riktigt skoj. Har ju liksom lite på avstånd känt den stämning som tycks råda i landet när det vankas SWE-Cup på Zwift och nu får jag äntligen vara en del av den. Har funderat lite på att streama loppet, men det är så mycket som kan krångla så jag låter kanske bli. Hade några drop-outs igår och WiFi-kopplingen var inte tiptop den heller. Men om jag kör ett test på onsdag och det går bra så blir det live-stream.

________

Ni kanske redan har sett det, men SCF presenterar lite nytt kring klassindelningen i Mountainbike.
Nyheter är kanske främst att det införs en damseniorklass, alltså för de som inte vill köra elit. P/F 10-12 blir istället P/F 9-10 och P/F 11-12, rimligt och bra tycker jag. U Sport går från 11-14 år till 9-14 år. Herrar senior får utökat åldersspann där man sänker insteget från 19 år till 17 år.
Något jag tycker man bör fortsätta se över är väl antalet klasser. För en vuxen så kan man nu köra sport, senior, elit och elitmotion. Borde väl räcka med dom tre första klasserna, för när ska man kalla sig elitmotionär? Då är man ju i mina ögon en seniorcyklist. Egentligen så tycker ju jag att senior och elit duger gott.Men en sportklass kanske jag kan bjuda på.
Här hittar ni vilka klasser som finns: https://scf.se/mountainbike/tavling/tavlingsklasser/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar