Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-02-29

Cykling, mål, vinterträningen, dagens träning och Omlopp het Nieuwsblad


Hej och god morgon!

Bilden ovan är en arkivbild från i torsdags då jag cyklade hem från jobbet i solnedgången. Igår cyklade jag till jobbet i mörkret. Klev upp 03:50 för att hinna in till jobbet till halv sex. Då det var runt 12 minusgrader så blev det inga intervaller eller liknande utan jag bara cyklade. Som en aktiv vilodag, helt enkelt. Jag tar det hellre lite försiktigt med luftrören nu än att pressa in hård träning i sträng kyla. Ska ju ta mig igenom dom två sista månaderna av vinterträningen på ett bra vis och ligger väldigt bra till redan. På grund av den tidiga och mörka morgonen tillsammans med kylan så blev det inga fina bilder.

Har nått ett av mina mål för februari då jag redan innan gårdagen passerade 2000 träningsminuter. Ska cykla idag också så det kommer bli hyfsad marginal till 2000, men samtidigt lite långt från 2500. 2500 är nämligen något jag gärna når och tar sikte på nu i mars. Jämförde denna vinters träning med förra vintern, då var jag sjuk i december och på vinterträningens fyra första månader så har jag tränat mellan 22-24% mer än förra vintern. Det är jättebra, givetvis och att jag fått vara frisk är givetvis en bidragande orsak samtidigt som jag försökt att träna lite mer också.

Efter jobbet igår så bilade Linda och jag ner till Bjärred. Körde Mello-quiz på slutet och jag vet faktiskt inte riktigt varför, för jag kan ju inget om vad låtar eller artister heter. Men att gissa på Björn Skifs och Charlotte Perrelli till många av låtarna gav ju i alla fall några rätt.

Nu ska vi gå och handla här, sedan ska vi till Hovdala där Snapphaneturen håller hus. Linda ska tävla i MTB-O och jag ska cykla lite. 1-2 grader och regn har utlovats så det blir nog en riktigt fest.

Idag kan ni se damernas Omlopp het Nieuwsblad här, start 12:00



Herrarnas Omloop Het Nieuwsblad kan ni se på Eurosport 2 från klockan 14. Eller på Eurosport player.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar