Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-02-21

Morgonchock



Hej och god eftermiddag!

Blir många blogginlägg nu men jag körde ju faktiskt Zwift i morse också och är nu hemma med en krasslig Frida. Hon var på BVC för femårskoll igår och fick ett vaccin som nu gör henne febrig och trött.  Så jag passar på att skriva lite när hon ändå vilar. Hade en tanke om att köra Zwift samtidigt men jag är lite trött jag med så det får nog bli vila istället.

Körde SZR Musette Morgonchock Race i morse. Start 06:00 och jag hann knappt från sängen till Wattbiken innan starten gick. Benen ville inte riktigt trampa till en början men efter några minuter hade den värsta chocken lagt sig. Gjorde några fartökningar under tävlingens gång och tyckte väl att benen fungerade bra ändå. Tog sikte på en monsterattack i backen med ungefär en kilometer kvar till mål. Följde planen och skickade på en riktig monsterattack. Fick luckan jag behövde och kostade på mig att inte maxa från sista kurvan. Tror ni inte att dom rackarna i klungan bakom drog igång sin spurt och plockade in typ 5 sekunder på ingen tid alls? I panik ökade jag lite igen precis innan mål men blev passerad av en av cyklisterna precis innan mållinjen...

Det kändes ungefär såhär:


Men men, tur att det bara är på låtsas.
________

Vi har odlat palmer här, Frida och jag. Siktar på fina träd ute i trädgården om bara någon vecka. Hur svårt kan det vara? Det kan vara så att vi fick med oss några frön från Egypten och det borde väl vara ungefär samma klimat där som här???

Snart i alla fall. Fantastiskt vårväder ute idag.
________

Fick några nya blogg-prenumeranter igår så jag skriver väl en gång till i hopp om några fler. Ange er e-postadress under "FOLLOW BY EMAIL" uppe till höger. Efter att ni bekräftat er e-postadress så får ni ett mail om dagen med mina nya blogginlägg. Supersmidigt för dig som vill fortsätta att följa mig på ett enkelt vis.
________

Nä, lite vila på det här. Hörs, hej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar