Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-02-09

Hemma igen!

Hej!

Supercoolt att få vara ute i världen och tävla MTB-lopp på exotiska platser, helt klart. Men det är också rätt skönt att få komma hem igen sen. Käka vanlig havregrynsgröt med äppelmos, till exempel. Jag kraschade i den sköna sängen redan vid 22 igår kväll, då hade jag ändå varit vaken mer eller mindre i 20 timmar förutom en del slumrande på planet. Oavsett vad så var jag riktigt trött på kvällen. Detta medförde dock att jag vaknade riktigt tidigt idag, men från och med nu så ska jag nog ha fått till dygnsrytmen igen.

Här nedan kan ni se loppet från min (kamera) vinkel, Det är första halvtimmen ungefär innan jag slår i en sten (30:43 in i videon hörs smällen, stenarna bredvid trädet) och växelörat går av. Men fram till dess hade jag fått känna på  benen och motståndet lite. Hade ledningen ca: 6 minuter av dom där 30. Fick också se och känna på när världsmästaren Leonardo Paez bestämde sig för att gasa. Det skedde 24:14 in i videon då han först ligger tvåa, sedan tränger sig fram till täten och ställer av alla i backen. Kristian Hynek (VM-tvåa) satt lite trångt till där men attackerar senare för att försöka ansluta. Dom två och Peter Pruus (Estnisk mästare) hade lite högre tryck än övriga. Men sen var det nog hyfsat öppet ändå. Jag låg tia när jag skrotade cykeln och tror absolut att jag hade fixat det till mål. När jag pajade hojen så hade jag stabiliserat avståndet till de framför och utför var jag lite vassare...
Nåväl. Kika på videon och njut också av kaoset när först en fyrhjuling med kameraman och sedan en eller ett par busslaster människor går mitt i vägen efter 1:50.


Kolla gärna också deras egna proffsiga produktion från tävlingen nedan. Linda är på omslaget och intervjuas också 9:19 in i videon. Från 5 minuter in i videon så ser man startkaoset och sedan från 5:34 får jag sjuuukt mycket "TV-tid" och kommentarer som "thundurus pace". Sjukt kul att se sig själv sådär och mäktigt att få styra farten lite med världseliten. Efter 16:26 in i videon så slår jag av på farten för att jag vill att någon annan ska dra. Efter 22:40 gör jag en hyfsat tight omkörning när den där fyrhjulingen med kameraman blir lite i vägen igen. Efter 25:27 så gasar Paez och 26:09 in i videon får ni se mig för sista gången, där har jag hittat "mitt tempo" medan tex Kristian Hynek gasar för allt vad tygen håller på sin andraplats.


Eftersom jag kikat i min kamera så har jag också hittat några fler bilder och videos från loppet. En vlog kommer och här kommer några bilder också från actionkameran:
Hyfast nöjd gubbe. Ville försöka visa backen på en bild. Svårt att få med hur brant den var dock. Till vänster syns Oman och till höger där vi är syns Förenade Arabemiraten.

Hittade på en kokt Linda i backen också. Själv så hade jag ganska bra kliv i backen. Paez snabbast upp och hade 11:44 på STRAVA-segmentet. Tvåan och trean tog sig upp på lite drygt 13:30 och jag fixade 24:40 trots några fotostopp, snack med Linda och promenad hela vägen upp.

Nog gör det lite ont i tävlingshjärtat allt att jag aldrig fick chansen att se vad jag hade räckt till i loppet. Samtidigt är jag ju väldigt nöjd med beslutet att ändå ta mig runt. Inte alla som tar sig igenom ungefär 4 mil av långlopp utan kedja på cykeln.

Lyckades ta en bild i farten när jag nästan kommit ner igen också.

Neutrala servicen fick ihop min kedja igen, på tyngsta växeln. Den höll sedan i 2-3 kilometer innan den gick av för sista gången.

Ett par törstiga konkurrenter.

Vlog kommer, som sagt. Prenumerera gärna på min YouTube-kanal!
________


Om ni vill kolla på cykeltävling live idag så visas det ju cross! Se nedan:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar