Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-02-07

Dags för Hero Dubai!


Hej och god morgon igen!

Klockan är tidigt här när detta publiceras, men ännu tidigare hos er i Sverige givetvis. Starten går 09.00 vilket är 06.00 svensk tid. Linda har startnummer 13 och jag 44. Tror att ni ska kunna hitta resultat här: https://www.datasport.com/live/leaderboard/?racenr=221034

Igår cyklade vi till Hatta Trail Center där start och mål är. Där körde vi egen fart på banan innan vi till slut träffades vid Trail Center igen. Jag skriver till slut för jag irrade lite när jag var vid gränsen till Oman. Dom släppte inte in mig heller... Men jag lyckades hitta tillbaka som sagt.

Gränskontrollen, från fel sida...

🍌 : 300 meter svagt utför på grus, sedan in på i princip 20 km single-tracks. Den starten och efterföljande timmen kan ju bli rätt intressant om man inte får fast skon i pedalen när starten går. Sen kommer Backen med stort B. Där blir det till att gnugga sadelspets upp och hänga bakom sadeln utför. Därefter väntar 40 km med mer svensk typ av långlopp med mycket grusväg och någon stig. Bara att lägga kedjan på muttern och hämta in alla tunnisar som smitigt iväg tidigare.

Backen på Strava, 17.3% och då är den rätt flack i början..

Det här ska bli riktigt kul och om ingen kommissarie stoppar mig så filmar jag också hela racet. Finns sedan på ett YouTube nära dig!

Nu kör vi Hero Dubai!

OBS prispengar till topp 10...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar