Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-02-23

Mello-lördag och en ny Zwift-cup


Hej och god morgon på dig!

Ny dag, nya möjligheter och idag regnar det inte i sidled. Igår var vi på Melodifestivalens genrep i Malmö Arena, en mycket trevlig tillställning. Det gick ungefär som jag trodde, förutom att Nanne Grönvall inte gick vidare.

Håller mina tummar för alla er som ska köra något av loppen i Vasaloppets vintervecka. Denna vinter har inte bjudit på några superförutsättningar för längdskidåkning.  Åtminstone inte i stora delar av landet. Så jag gissar att det kan bli lite tufft.

Vädret i Dalarna verkar ändå ha vänt något åt vinter med kalla nätter framöver och några snöflingor i prognosen.

Tänkte köra ett kvällspass Zwift idag och såg att det skulle bli en ny proffs/inbjudningstävling på Zwift. Tre deltävlingar för herrar och tre för damer. 10 åkare i laget, fem per tävling varav minst två måste streama sina lopp. Det gäller att hänga med nu i utvecklingen! Tur då kanske att jag häromdagen uppgraderade min bredbandshastighet...? Vi får se om jag kan få till stream, bli en del av laget och sedan också uttagen till något av racen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar