Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-02-09

Post Hero Dubai ...

Hej och god kväll!

Sitter här hemma och är så in i bängen trött. Alltså jag var ju trött igår också och det hade sin förklaring med att jag gick upp tidigt, reste hela dagen och var vaken länge. Sov sedan som en stock (släckte aldrig ens lampan vid sängen och har inget minne av att dottern varit in till mig och försökt berätta om hennes halsont...). Vaknade betydligt mer pigg idag och var uppe på Lugnet och kollade Filips hockeymatch. Kom sedan hem och har varit trött sedan dess, alltså väldigt trött sedan tolv idag. Äter mest hela tiden och väldigt mycket, som om jag ska kunna äta mig pigg liksom. Vet inte om det hjälper men säger kroppen att den vill ha energi så får den väl det tänker jag. Imorgon måste det bli en omstart på systemet tror jag.

Insåg väl lite här under eftermiddagen dock att tröttheten och energibristen beror kanske till viss del också på att jag hade laddat rätt mycket inför Dubai och nu är det liksom över. Varenda träningspass denna vinter har jag haft HERO Dubai i huvudet och laddat för detta race. Inte för att det är säsongens stora mål, men det var det jag hade i sikte i alla fall och nu är det förbi och jag fick inte ens en placering att skriva hem om. Så jag är väl lite tom bara. Behöver som sagt starta om mig själv och ta sikte på nästa mål nu så jag inte hamnar efter.

Laddad och redo.

Backe med lite lutning.

Vad har ni för mål som ni ser fram emot nu under träningen? Har ni mål både på kort- och lång sikt?`Berätta gärna!

________

Såg att Skövde-gänget gjort tävlingspremiär på ett 40 km långt MTB-lopp på Kanarieöarna idag, Jesper Svensson bokfördes för en 2:a plats, Viktor Henrysson (tidigare Ludvigsson) blev 4:a och comebackande (?) Fredrik Berg blev 13:e. Fullständiga resultat finns här: https://yosoyciclista.s3.amazonaws.com/documentos/smartweb/noticia/41452/documentos/doc_5e400ef26aa337_77000284_imagen_CLASIFICACIONES-OPEN-ARGUINEGUIN.pdf

________

Såg att dagens CX-tävlingar ställdes in på grund av stormen. Många har lagt ut bilder/videos på sociala medier där det blåser. Såg en YouTuber som jag följer som tog tillfället i akt att ta tåget bort för att sno STRAVA-KOM på väg hem. Någon som nyttjar vinden till något bra....

_______

Eftersom sändningarna från CX-tävlingarna ställdes in så kommer här min video från första halvtimmen av HERO Dubai i repris:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar