Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-02-08

Lite från Hero Dubai igår och status idag



Hej och god morgon från Dubai!

Nu sitter vi på flygplatsen i Dubai och väntar på att få åka hem. Flyget ska åka 10.10 lokal tid, så vi är lite trötta här. Det får man vara när uppstigningen var 02 svensk tid.. Det blir en lång dag helt enkelt.

Bilden ovan är från igår morse när vi lämnade hotellet på väg mot tävlingen som hölls typ tre kilometer därifrån. Det var bara 15 grader när vi rullade dit men topparna under loppet var på 35 så det blev snabbt varmt när solen kom upp.

Anlände till tävlingsplatsen, Hatta Wadi Hub.

Några bilder inför loppet.

Hur loppet gick har ni kanske redan läst i gårdagens inlägg. Linda körde enligt plan och kunde inkassera prispengar. För egen del så var jag faktiskt först ett par gånger under den tid jag var med och satt med topp 10 med hyfsad lucka bakåt. Finns en video på mitt Instagram-konto. Idag saknar jag hud på mina hälar men det kändes ändå bra att jag släpade mig runt. Hade såklart gärna känt på formen och motståndet lite mer men det hade varit surt att bryta efter 29 minuter.  Formen lovar ändå gott och då är vi bara halvvägs genom vinterträningen nu.


Bilder från själva tävlingen får vi förhoppningsvis anledning att återkomma till, men en del video har jag i alla fall. Det ska jag försöka få ut lite imorgon!

Nu börjar det bli dags att kliva ombord på planet och ta av skorna, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar