Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-02-20

Tagga match och en riktigt bra enminutare!

Hej och god morgon!

Dags för SWE-Cup i kväll då. Känner ni peppen? Jag är peppad i alla fall och ska se till att försöka göra ett bra resultat. Starten går klockan 19:00 och tävlingen live-sänds av Svenska Cykelförbundet här:


Jag hade ju någon tanke på att eventuellt streama loppet själv men det har jag prioriterat ner så det blir nog tyvärr inget. Ni som prenumererar på min YouTube-kanal (https://www.youtube.com/henrikoijer) märker om jag ändå får till något i kväll. Annars får ni väl komma hit och titta live i cykelkällar'n istället!

Just nu är 267 anmälda och av dom är jag rankad sjua på Zwiftpower. Men man får ju anmäla sig hela vägen fram till start och många kommer nog att kasta in en sen anmälan, så brukar jag själv göra. Men just denna gång har jag varit anmäld i nästan två veckor. Hehe....

Körde DBR Winter Cup igår. Rankad 17:e i racet och blev åtta, så där tog jag ett skutt upp på rankingen efter det. Kändes väldigt bra under racet men råkade dra igång spurten något för tidigt. Visade det sig. Trodde faktiskt att jag skulle kunna vinna med 150 meter kvar men där någonstans brann det till i benen och jag blev passerad av några.

Lyckades ju inte vinna men tog några fina skalper och slog samtliga danskar, bara en sådan sak.

Krämade ur mig 625 watt under en minut, vilket är i paritet med mitt personbästa. Det står 617 här på bloggen men tydligen så har jag haft 631 någon gång tidigare på Zwift.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar