Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-02-17

Misärcykling, blåbärspaj och Zwift-segrar

Kul väder och kul underlag!

Ställde Linda mot väggen.

Ni som gjort det kloka valet att följa mig på Instagram känner kanske igen fot/ben-temat från i förrgår.

Mitt nya Schwalbe-däck verkar vilja stöta ifrån sig en av dubbarna.

En fin bro i Felbo.

Lite fin skogscykling hann vi med också.

När jag köpte mitt nya bakdäck så tänkte jag "äh, vad gör det om jag har ett smalare bakdäck, jag ska ju ändå bara cykla på väg". Igår när tjällossningen hade påbörjats så önskade jag att jag haft något bredare än 30 mm bak.

Mm.. Fina grusvägar. Både leriga och spåriga.

Källslättenbacken som en liten bonus på slutet.

Förstår inte riktigt varför, men Linda cyklade ner i diket...


Hej och god morgon på dig!

Igår så var Linda och jag ut och cyklade en sväng. Det är ju så härligt att cykla utomhus. Frisk luft, det skulle ju plötsligt inte regna på förmiddagen och så vidare. Men vi fick sugande grusvägar med tjällossning, grus mellan tänderna, regn och motvind. Man skulle kunna kalla det episkt misärpass.

Vi snittade 13.2 km på en runda som var mestadels grusväg. På ett ställe när vi höjde farten något så gick hastigheten från 6.8 till 7.2 km/h och vi kände peppen! Nä, det var väl kanske inte det roligaste jag har cyklat men Linda verkade i alla fall tycka att det var en toppenrunda och det var det viktigaste. Jag kunde för det mesta hålla mig för skratt även om en halv bar från Lindas ficka gjorde att humöret höjdes något. Nä, nog finns det roligare saker att göra än att cykla jättelångsamt på mjuka grusvägar.


Vi kollade på cross, skidor av olika slag och käkade blåbärspaj efteråt. Pajen var jättegod och Norge har dödat längdskidsporten. Alltså det blir ju tråkigt att titta på och tankarna förs tillbaka till Festina-skandalen, men inte ens dom superdopade cyklisterna kunde dominera en sport så som Norge gör. Antingen så håller längdskidsporten på att dö ut i alla länder utom Norge och möjligen Ryssland. Eller så vet dom något som inte andra vet. Väldigt viktigt att Norge nu tar ansvar om dom inte vill marginalisera sporten till samma status som bandy eller annan marginalsport.  


På kvällen så körde jag Zwift-race. Hade tänkt köra ett race men det var så kort och när jag hade gått i mål kollade jag kalendern och såg att ett nytt race startade tre minuter efter målgången på det första. Så det blev två i rad. Dessutom blev det två segrar i rad! Det första loppet var klart svettigast och där la jag också en del kraft på attacker och utbrytningar. Det andra racet bjöd på en annan bana vilket också ger en annan typ av tävling. Passade mig bra då jag fick "återhämta" mig lite innan loppet tog fart på slutet och jag kunde göra det som krävdes för en seger.

Bra ben på Zwift-racen, mycket bättre ben än vad jag hade i förrgår faktiskt. Kul att det går att vända så snabbt.


Ha nu en riktigt härlig måndag, så hörs vi snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar