Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-02-11

Jag är tillbaks!

Hej och god morgon!

Ja, egentligen heter det väl tillbaka och inte tillbaks men jag tänkte skoja till det lite i rubriken. Wild and crazy som jag är. Med tillbaka (tillbaks) så menar jag att jag är tillbaka i träning igen. Genomförde nämligen ett träningspass igår kväll efter två vilodagar. Den ena frivillig och den andra lite ofrivillig då hälarna gjorde för ont i förrgår så jag gav liksom upp.

Igår hade jag dock en plan och den gick ut på att anpassa cykeln så att jag kunde cykla utan tryck på hälen. Vilket jag löste genom att montera en pedal med "korg" så att jag kunde ha en toffel på mig och spänna fast foten i pedalen med remmen.
Alltså det funkade ju. Det var kanske ingen vacker syn och pedalen tryckte in sig rätt bra i toffeln, skulle nog haft en styvare sula... Men jag kunde träna cykling igen och jag kunde ta i. Då höger häl hade blivit lite bättre så tvingade jag ner högerfoten i cykelskon igen. Det gick det också, det gjorde lite ont men inte alls som i förrgår då jag inte kunde ha skon på mig.
Vänstra foten fick dock en anpassad lösning igår. Om några dagar så är nog också vänsterfoten i brukbart skick, men till dess så är jag lite försiktig med den.

Körde ett Zwift-race, hade lite svårt att rycka och spurta men det gick ju att ta i och köra hårt under lite längre perioder.

Det viktigaste är att jag är igång och att jag känner att det funkar. Det var en väldigt skön känsla att få cykla igen!

_________

Kikade på lite bloggstatistik igår kväll, har ju en ambition om att vässa mitt sociala medier-game 2020 och då är analyser av nuläge alltid bra att göra då och då. Vill därför också passa på att tacka Tomas Åström, Ingrid Kjellström och Per Kumlin för att ni är dom tre bloggare som gett mig flest besökare hittills i år. Tack!

Prenumerera gärna på denna blogg genom att ange din mailadress uppe i högra hörnet på bloggen. När du gjort det så kommer du varje morgon som jag bloggat att få ett mail om att jag bloggat. Smidigt, väl?!

Såg också igår att min video från tävlingen i Dubai nådde 1000 visningar på dom två första dygnen. Helt sjukt många! Skoj skoj. Om du missat den videon så kan du se den här: https://youtu.be/fkOzyuNYwKU

________


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar