Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-06-22

Tre pass!

Hej och god morgon, cykelvänner!

Och god midsommar på er. Hoppas att livet leker och att ni får en härlig dag idag. Jag ska åka ner till Skåne om en liten stund för att spendera midsommarhelgen där tillsammans med mina barn, Linda och hennes barn. Kommer att bli gött det.

Ni hänger ju inte riktigt med i min träning, känner jag. Så jag tänkte uppdatera er lite. Två dagar i rad så har jag jobbat ganska mycket och sedan kört distans efter jobbet. Samt då cyklat till jobbet bägge dagarna. Så det har varit mycket träning på sistone. I morse så körde jag Zwift-race också så även idag har jag motionerat.

I förrgår efter jobbet då så gav jag mig planlöst ut för att cykla lite skog. Letade efter någon ny stig att cykla på och bestämde liksom rutt allt eftersom jag trampade på. Efter en lång dag på jobbet, lunch klockan 13 och med start på träningen efter 18 så var jag lite trött, seg och energilåg. 
Här åker jag på världscup-banan från 2005, i närheten av Lustebo.

Den här stigen hade jag aldrig cyklat på före i förrgår. Den var väldigt fin, men ligger liksom inte längs någon naturlig rutt, så jag kommer nog inte cykla på den speciellt många gånger till ändå. 

Totalt fick jag ihop två timmar och 48 minuter med 128 i snittpuls efter jobbet i förrgår. 

Efter passet i förrgår så lärde jag mig en läxa. Så igår hade jag med både lunch och mellis till jobbet. Började morgonen med att cykla hemifrån strax före klockan sex. Hängde med Le Peloton på deras första fartsträcka och skarvade sedan vidare mot jobbet.

Le Peloton på väg mot starten av fartsträcka ett.

Jag körde med matlåda och ombyteskläder innanför cykeltröjan. Dessutom hade jag skoöverdrag på mig samt regnjacka och handskar för regn. Hemcyklingen skulle nämligen bli blöt.

Skönt med en morgonchock och lite fart mitt i allt nötande. Att cykla till jobbet tar mig ungefär en timme.

Igår efter jobbet då så stack jag ut igen. Det blev ganska sent men nu hade jag tre extra pannkakor i magen och strax innan avfärd så tog jag en liten kaffe också. Det var bra för känslan i kroppen det. Lite energi och koffein gör gott. Det regnade i princip hela passet igår kväll men känslan i skogen var riktigt bra trots hala rötter och stenar. Så jag var så nöjd så. Mot slutet av passet så kände jag mig fortfarande stark men regnet och kylan gjorde att jag började få svårt att växla på slutet för fingrarna frös så. 
Det blev lite äventyrscykling även igår och ännu ett pass där jag liksom bestämde rutt allt eftersom.

 Det börjar bli dags att plocka blåbär nu. Mmm.. blåbärssylt....

Blött, kallt, halt, skitigt, stenigt och alldeles underbart. 

Fick ihop 3 timmar med en snittpuls på 131 igår kväll. Kom hem vid 22 på kvällen, packade lite för idag, tvättade cykel och kläder, ställde fram en Nocco på nattduksbordet och la ett par cykelbyxor och cykelstrumpor bredvid sängen. 

Idag vaknade jag 05:40, med siktet inställt på Musette Morgonchock på Zwift klockan 06:00. Hällde i mig Noccon, hoppade i cykelkläderna och gjorde mig redo. Tävlingen skulle vara ungefär 24 kilometer om jag hade fattat allt rätt men så skulle Zwift uppdateras. När jag startade Zwift igen så var jag i London istället för i Richmond (man är på ett av tre olika ställen i världen på olika dagar). Något var fel, tänkte jag men jag var ju inte ensam i London så det hade väl bara blivit något galet. Starten gick och plötsligt skulle vi köra 60 kilometer. Det var för mycket för mig denna morgon, så jag, tog en varvtid på cykeldatorn och startade om Zwift. Plötsligt var jag i Richmond, som jag skulle vara. Så jag anmälde mig till ett lopp som startade 06:15 och som bjöd på 9 km platt bana. 

Få startande men ett bra pass ändå. Fick både bra motstånd och styk, så allt var väl i sin ordning antar jag. 34 minuter på klockan och jag är redo för en ny, härlig dag.  
Första förlorare, som det heter.


Om ni är i Falun idag så kan ni se när Team Rynkeby Dalarna startar sin resa mot Paris, avfärd 09:00 från Stora torget! Läs mer om dagens evenemang här: https://www.facebook.com/events/800668040142084/ Vill man vara med i Team Rynkeby till nästa år så går det att ansöka redan nu!

Gårdagens vlog om min nya Wattbike blev varmt mottagen av er, kul att se! Om ni missade den unboxing-vloggen så kan ni se den här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar