Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-06-11

Resan tillbaka har börjat!

Foto: Långloppscupen

Foto: MTBfoto.se

Hej och god morgon, cykelvänner!

Igår avgjordes ett dammigt och mycket varmt Lida Loop och jag har därmed kommit igång på allvar igen och nu påbörjat resan tillbaka till någon form av form. Även om rund också är en form så räknas inte riktigt det i det här sammanhanget. Igår var jag nämligen långt ifrån att vara i form.

Benen var pigga i alla fall så det gick ju hyfsat i ungefär en mil, sedan började verkligheten komma ifatt så smått och mot slutet av förstaloopen så slog jag av och ställde in kroppen på ett lite bekvämare tempo. Tappade sedan 30 placeringar på loop 2 innan jag kunde stabilisera upp det hela och öka lite igen ut på sista loopen. Trampade så småningom i mål som 71:a. Klicka här för att se resultat från Lida Loop 2018.

Det är ju inte direkt jättekul att vara ur form och köra svagt, men jag visste ju att det skulle bli så. Nu ska det bli intressant att se hur mycket snabbare jag hinner bli på tre veckor då det är dags för Ränneslättsturen. Eftersom jag gjort tre, i mitt tycke, svaga insatser så här långt i Långloppscupen så lär jag nu visa för mig själv att jag kan bättre i resterande sex deltävlingar om det ska bli någon totalplacering att skriva hem om.

Jag skulle ju vara bättre detta år än vad jag var i fjol?

Även om formen var sådär så var helgen toppen: härligt husvagnsliv med Linda, trevligt sällskap och prickfri langning från Cyklotekets Sofia.

Nu är det bara att ladda om till nästa gång!

Några av mina bilder från igår.

Vill ni se massor av fler bilder så har Cykelkanalen, Happyride och MTBfoto.se stora gallerier med bilder på i princip samtliga cyklister.

När maten efter målgång inte riktigt räckte till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar