Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-06-15

Skolavslutning, vattkoppor och jag blev tvåa!

Hej och god morgon!

Igår var det ju skolavslutning för Ebbah och Filip. Vädret var först okej men sedan kom några regndroppar under själva programmet. Inte så att det störde jättemycket ändå. Efteråt så var barnen givetvis mycket nöjda och på frågan om dom ville fira med mat så önskades kebabtallrik på Slätta Pizzeria, ibland ska det vara lite extra fint!
Glada barn på skolavslutningsdagen.

Så här såg det ut från åskådarplats, med barnen på kullen.

Jag smög mig också upp på kullen bakom barnen och tog ett kort från deras vinkel.

Där var också skolavslutningen avslutad!

Tidigare under dagen så ringde Frida som stolt och glatt berättade vad hon hade fått igår: Vattkoppor! Lyckligt ovetandes om den tuffa tid som nu väntar härnäst...

Det här med att starta långsamt efter sjukdom är inget för mig. Är man frisk så är man frisk, så resonerar jag. Nu är jag också mitt i säsong så då vill jag bara komma igång ordentligt på kort tid. Så nu har jag kört Lida Loop och tre Zwift-race på fem dagar här. Igår var det två varv runt London Loop med Box Hill. Jag gasade på rätt bra i backen och lite extra över krönet där efter fyra kilometer. Lyckades med konststycket att få ner oss till fem man. I backen blev vi fyra och över sista knäppan blev vi bara tre. Utför så kom en ifatt igen men när man skulle upp ur tunnelbanan så orkade han inte med när jag tryckte på även efter krönet.
Tre pers kvar med ett varv kvar alltså. Bakom hade en kvartett bildats och farten var väl inte tokhög för oss i täten. Trots en ledning på ca: 30 sekunder som mest så lyckades dom komma ifatt innan backen på andra varvet. En norsk stack tidigt i backen och ingen orkade riktigt följa med. Jag lyckades släpa mig med cyklisterna bakom norsken. Uppe vid bergspriset så var vi fyra "jagande" och efter knäppan så blev vi bara två. I täten så var nu norsken först och sedan en irländare och jag. Samma tre som var loss tidigare på varvet.
Jag kunde spurtslå irländaren och kom in strax efter norrmannen som givetvis hade kunnat slå av lite på slutet. Slutet gott, allting gott. Kul med lite mer kräm i benen än jag haft under dom senaste dagarna.

45 minuter racing med 308 snittwatt. Bästa 5 minuterna hade jag 348, vilket ju är bra men i vintras hade jag över 400 på samma bana. Visserligen då också med bättre motstånd och lite bättre förberedelser.
Vår tättrio på väg att bli inhämtade ute på andra varvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar