Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-06-13

Tillbaka i sadeln men inte tillbaka i gammal god form

Tappade klungan efter en kort stunds ouppmärksamhet och det krävde 417 snittwatt i två minuter bara för att komma ifatt igen...

Hej och god morgon!

Egentligen så kom jag ju igång med träningen i fredags när jag körde 22 minuter testcykel. Sedan körde jag ju en timme och 45 minuter i lördags och Lida Loop i söndags. Men igår var det det första hårdare passet. Hade först anmält mig till ett lite större race på Zwift strax efter klockan 21 men Zwift ville inte riktigt jobba tillsammans med mig så jag anmälde mig till ett race vid 22 istället och såg till att Zwift fungerade bra innan.

Redan i inledningen av racet så indikerade min Garmin-dator att dagsformen var -7. Ett av dom absolut sämre siffrorna jag fått presenterat för mig av den där cykeldatorn. Det gäller ju att acceptera nuläget och jobba vidare med det. Det gäller ju att kunna hantera även negativ feedback.

Hur som helst. Racet hade 51 startande deltagare och jag tappade som sagt klungan för en stund, en rad långspurter senare så var jag lite oväntat ifatt igen. Innan dess så hade jag också hunnit med en lite soloutbrytning där jag som mest hade 7 sekunders lucka. Efter det där klungtappet så var jag rätt mättad med mjölksyra dock så jag blev lite mer passiv efter det. På slutet så trodde jag att jag hade dragit igång spurten på ett bra vis och ledde med 150-200 meter kvar. Blev nia. Jag kan därmed konstatera att det fattas lite kräm och tajming.
Min Garmin sa faktiskt 300 watt...

Skönt ändå att vara igång igen!

Gårdagen var rätt intensiv med att först hämta barn och sedan åkte vi för att köpa kläder till både vardags och skolavslutning. Sedan besökte vi den nya mataffären nära gruvan innan vi kom hem på kvällen för att laga och äta mat. Jag nattade Frida, vann i innebandy över Filip med 5-3 och sedan skulle även Filip och Ebbah sova. Linda och jag diskuterade lite lättning av hennes cykel. Hon vill trimma sin hoj lite och det är inte helt lätt att hitta bra grejer till relativt hyfsade priser. Helst vill man ju kunna ta med sig finprylar över även till nästkommande cykel och då börjar det bli svårt med alla olika standarder som finns.

Sen tävlade jag cykel på internet.

Idag ska jag träna igen!

Frida och Ebbah.

Min kusin hojade förbi igår när jag kom hem, jag hann springa ut och ta denna fantastiska bild...

Nu kör vi onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar