Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-06-28

New bike day!


Hej och god morgon, cykelvänner!

Igår på jobbet så kom ett UPS-bud och sa att han hade en cykel som skulle till en Henrik Öijer. Nämen det är ju jag det! Så igår kom det alltså en cykel i en kartong. Ganska passande, kanske ni tänker efter gårdagens inlägg om nya Canyon Lux. Men, med risk för att göra några av er besvikna så kan jag i alla fall avslöja att det inte är en Canyon Lux. Ni får se vad det är i kartongen om någon dag, jag har faktiskt inte ens packat upp den än. Bara tittat ner i kartongen för att se vad som låg i.

Alla dagar är fullt upp-dagar nu för tiden, men det har ju sin charm det med. Fokus på barnen i första hand, så vi har det rätt trevligt. I förrgår önskade Frida att få bada vid Gullnäsgården, så vi bestämde att vi skulle cykla dit efter dagis. En tur på ganska precis 500 meter.

En av anledningarna till önskemålet om att få bada efter dagis var att hon hittat snorkel och cyklop här hemma som hon gärna ville testa. Nu blev det i princip bara torrsim för hennes del ändå, men det går ju att ha snorkel och cyklop även på torra land!

Ebbah är verkligen ingen badkruka, det är härligt att se hur hon tar för sig och agerar orädd. Kanske är det så att jag måste sluta vara badkruka också för att få Frida mer i vattnet. Det lär jag nog offra mig på. Men det är ju så kallt...

Filip var iväg och fiskade med Lasse, min bror och min brorson på kvällen. Filip var borta på fiske i fem timmar, trivdes som fisken i vattnet där. Så jag tror att även barnen hade en rätt bra dag idag.

När klockan blivit sent så körde jag Zwift-race igen. Denna gång The Chop som är en variant på tävling där man startar i grupper efter kapacitet. Så först startar D-klassen med ett antal minuters försprång (3-4) till C-klassen som i sin tur startar ett par tre minuter före B-klassen och sist startar vi i A-klassen. Vi startar två minuter efter B och eftersom det är först till målet som gäller så kräver det att man liksom samarbetar och kör riktigt hårt för att kunna hämta in grupperna framför. Sedan ska man ju helst ha någonting kvar i tanken på slutet också när själva loppet ska avgöras.
Som träning så tycker jag det är ett grymt bra upplägg på en tävling, det blir liksom hårt hela tiden istället för att ha långa stunder med lägre intensitet som det ibland blir i andra lopp. Även om intensiteten gick ner något på slutet när vi insåg att vi skulle hämta in dom sista framförvarande så gick det stundtals fort ändå. Som bästa 20-minutare hade jag 329 Garmin-watt och snittet på loppet blev 322 Garmin-watt. Alltså 4.73 w/kg.

Det gick ju nästan oväntat bra det där! Hade igår justerat ner min trainer difficulty på Zwift rätt rejäl för att jag ville ha lite jämnare effekt och känsla. Kanske ska skruva upp den en smula igen, men det gick lättare att bibehålla farten nu när det inte blev så ryckigt på grund av lutningarna.

Vill ni kika på träningsdata hos Wattbike så finns mitt pass här: https://hub.wattbike.com/session/CPM2NtxHNV

Idag ska jag packa inför Eksjö, fixa med Lindas cykel, bygga ihop min egna cykel, plocka blåbär med Frida (och kanske något av hennes syskon) och så kan det bli en natt i husvagnen! Men först, jobb på jobbet. Vi hörs!

3 kommentarer:

  1. Jag gissar på en Canyon Inflite som du ska rejsa på i höst!

    SvaraRadera
  2. Mycket teknik - jag gillar att cykla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar också att cykla. Med teknik. ☺️

      Radera