Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-06-29

102 minuter Zwift

Mitt favoritväder, även inomhus kan det regna..

Hej och god morgon, cykelvänner!

Hård och lång dag med mycket på jobb följt av mycket där hemma. Träningen fick skjutas framåt ett par gånger om men 23:17 startade jag cykeldatorn och träningen. Sedan blev det 102 minuter på min Wattbike med Zwift som sällskap. Körde först ett race på knappa 40 minuter, tyckte att det gick helt okej och sedan lyckades jag sprinta in som etta av oss 14 som spurtade om segern. Skönt att sätta en spurt också!
Winning!

Eftersom det igår var läge att köra ett tömningspass inför söndagens långlopp och jag kände mig lite stöddigt stark efter segern så anmälde jag mig till ett annat race en kvart senare. Där var jag förstås inte riktigt lika kaxig, men jag gjorde några fartökningar för att verkligen tömma ur kroppen. Gav allt på en attack med 3 km kvar, blev dock mest bara inhämtad och stum.
Ni kan bortse från ettan där då han dels körde tempocykel och sedan drog orimliga watt.

Så, efter inte mindre än sju Zwift-race på fyra dagar så tänkte jag ta en vilodag idag. Imorgon kör jag väckningspass i Skåne och på söndag tävlar vi i Eksjö.

Hade lite cykelfix för mig igår också. Lock-outen på Lindas cykel, ny kassett på hennes cykel och den kassetten skulle sitta på hennes nya hjul som hon köpt. Sjukt fina. Tubhjul. Så jag fick limma ett Dugast-däck också, det var ju inte igår.

Nu lär jag göra i ordning här så vi kan köra igång fredagen på allvar, Filip ska till tandläkaren, sedan ska jag till jobbet och efter jobbet rullar jag ner till Skåne igen. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar