Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-06-06

Bloggpaus, städning, cykling live, intervju och Patreon

Hej och god förmiddag!

Idag har vi en sval och skön (?) dag. Bara 12-13 grader ute och halvklart, lite kallt faktiskt. Imorgon ska det dock bli lite varmare igen. Här firar vi nationaldagen genom att inte göra något firande överhuvudtaget. Men att vara ledig med barnen är värt att fira!

Grej of the day är att vi ska till en kollega med hundar, Ebbah och Frida älskar ju hundar och djur så det blir skoj. Eventuellt gör vi något mer stopp också på vår roadtrip då denna kollega inte bor i stan utan det blir en liten tur i bil.

Dagen har jag annars inlett med att städa och städa. Inte så kul egentligen och därför tar jag nu en bloggpaus. Alltså inte en paus från bloggande men en paus för att blogga. Klockan går så snabbt ser jag också, det är ju dags för mat och sedan ska vi åka. Hej och hå...

Nu har jag vilat helt i nio dagar på grund av den där förkylningen, börjar bli dags att motionera snart igen. Lida Loop i helgen kommer ju gå som det går, men det är ju bara att acceptera och göra det så gott som det går och sedan blicka framåt istället mot resten av säsongen.

Om ni inte har något att göra i eftermiddag så kan ni kolla lite cykel. Sint-Elooisprijs Ruddervoorde och Critérium du Dauphiné sänds live på nätet och den senare kan ni med fördel också se på Eurosport!
Bara ett tips i all välmening.

Här om dagen blev jag intervjuad faktiskt, sjukt kul. Så snart kommer ni kunna läsa mig även i tryckt media. Det handlade givetvis om cykling och denna gång med lokal anknytning. Ska bli kul att se slutresultatet av den intervjun sedan.

Vill också meddela att jag nu finns på Patreon. Det är ju inte så svenskt men väldigt amerikanskt det här, men om man vill stötta någon som skapar något så kan man göra det via denna sida. Jag fick nys om Patreon via en av Casey Neistats videos och har haft det liggande på en Att göra-lista sedan dess. Det hela går ut på att man kan donera engångssummor eller prenumerera på någon du gillar och se till att dom också får en inkomst för det jobb som dom lägger ner. Alla är ju inte megastora och framgångsrika på internet men kan ändå ha innehåll som man vill stötta. Det är ju oftast dom allra största drakarna som håvar in eventuella annons-pengar och uppdrag från sociala medier. Nu har jag skapat ett eget konto på Patreon så vill ni starta ett abonnemang och få tillgång till exklusivt innehåll eller bara stötta mig i mitt cyklande och min aktivitet på sociala medier så kika in här:
https://www.patreon.com/henrikoijer/
Exakt hur det där ska utformas framöver får vi se, jag tar gärna emot synpunkter och förslag direkt via Patreon eller mail! Om du är intresserad av att starta ett eget konto via Patreon så kan du få en länk av mig. Det ger också mig en liten bonus...

Igår kväll så städade jag och flickorna ur deras garderober. Barnen växer ju men deras kläder gör det tydligen inte... Tänkte fortsätta med Filips garderob senare idag. Även garaget ska jag nog titta in i och se om och vad jag kan göra där. Eftersatt underhåll här hemma helt enkelt. Det har ju varit mycket på jobb och i livet den senaste tiden och om jag inte tränar så har jag ju 7-10 timmar i veckan över till annat, så det är lika bra att passa på.
Behöver ni förresten kläder i storlekarna 86-92 så har jag massor som jag vill bli av med.

Nä, nu lär vi nog sätta lite snurr här.

Cykla snyggt!

Så här såg det ut senast jag cyklade. Det var inte igår....

2 kommentarer:

  1. Lycka till på Lida! Vi kan absolut ta emot lite kläder i 86-92 men bor tyvärr i rätt del av Sverige, Norrbotten :)

    SvaraRadera