Idag tävlar ni om snabbkopplingar från Aerozine via nätbutiken Kvalitetstid, värda 349:-!
Dagens fråga följer nedan, du skickar in ditt svar till henrikoijer@gmail.com och glöm inte att ange din hemadress:
Hur mycket kostar styret på bilden ovan?
1. 499:-
X. 529:-
2. 549:-
In på Kvalitetstid nu och leta fram svaret, för det finns där!
Denna lucka är öppen 3:e december 2012 till klockan 23:59.
Regler och villkor:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan.
Reglerna kan komma att uppdateras under vägen fram till juldagen, håll dig uppdaterad på aktuella regler och villkor.
2012-12-03
2012-12-02
Stoppa pressarna, jag har cyklat igen!
-16 är väl ingen temperatur för en dalmas, så i afton gjorde jag efterlängtad comeback i sadeln efter åtta eländiga vilodagar på grund av klen kropp. Jag lekte runt lite med cykelcrossen i 45 minuter och nu sitter jag här med tår som brinner. Kändes jätteskönt att få trampa igen och jag testade däcken på lite olika nyanser av snö.
Sådärja. Nu blir det en vörbrödmacka, en stilla dusch och sedan krypa ner under täcket. Vilken första advent det här blev!
Live stream Cyclocross world cup Roubaix 2012
Kötta nu svenskar!
Heja Åsa, Ludde och Magnus!
Magnus Darvell och resten av världseliten kan du se via följande länkar, loppet startar 15:00:
http://sports-livez.com/channel/ch-3.php
http://sports-livez.com/sopcast/sop-3.php
http://sports-livez.com/channel/ch-5.php
http://sports-livez.com/channel/ch-6.php
http://sports-livez.com/channel/ch-7.php
Heja Åsa, Ludde och Magnus!
Magnus Darvell och resten av världseliten kan du se via följande länkar, loppet startar 15:00:
http://sports-livez.com/channel/ch-3.php
http://sports-livez.com/sopcast/sop-3.php
http://sports-livez.com/channel/ch-5.php
http://sports-livez.com/channel/ch-6.php
http://sports-livez.com/channel/ch-7.php
Etiketter:
CX,
CX-Landslaget,
Cykling,
livestream,
Ludwig Söderquist,
Magnus Darvell,
Åsa Erlandsson
Och vinnaren av en Sony Xperia V är...
Hej hej!
Och godmorgon alla härliga läsare. Igår satt jag uppe länge och fixade och trixade med denna kalender, bland annat så fixade jag en sida där jag presenterar alla sponsorer. Kolla in sidan med sponsorer till adventskalendertävlingen här. Årets prisbord på mer än 43030:- är inget att skämmas för!
Gårdagens lucka innehöll ju en Sony Xperia V, en riktigt toppmodern och vattentät lur med 4G och en kamera med 13 megapixlar. Nu var det ju en del av er som var duktiga på detta och visste att sensorn hade 13 megapixlar men att formatet på den faktiskta bilden inte var 13 megapixlar. Så därför bestämde jag mig för att låta alla som gissade på X. 12 megapixlar eller 2. 13 megapixlar få rätt.
Hela 428 svar fick jag in från fyra länder. En helt fantastisk siffra! Senast jag tävlade ut en telefon tror jag att det var kring 150 deltagare så detta är ett överlägset rekord bland mina bloggtävlingar.
Bla bla bla, tänker säkert ni. Ni vill väl bara veta vem som vann denna telefon? Det kan ni enkelt få reda på genom att klicka här. Stort grattis!
Ni som inte vann en telefon har en ny chans redan idag till att vinna ett fint pris. I dagens lucka finns nämligen 750:- i presentkort hos CoolStuff.se.
Och godmorgon alla härliga läsare. Igår satt jag uppe länge och fixade och trixade med denna kalender, bland annat så fixade jag en sida där jag presenterar alla sponsorer. Kolla in sidan med sponsorer till adventskalendertävlingen här. Årets prisbord på mer än 43030:- är inget att skämmas för!
Gårdagens lucka innehöll ju en Sony Xperia V, en riktigt toppmodern och vattentät lur med 4G och en kamera med 13 megapixlar. Nu var det ju en del av er som var duktiga på detta och visste att sensorn hade 13 megapixlar men att formatet på den faktiskta bilden inte var 13 megapixlar. Så därför bestämde jag mig för att låta alla som gissade på X. 12 megapixlar eller 2. 13 megapixlar få rätt.
Hela 428 svar fick jag in från fyra länder. En helt fantastisk siffra! Senast jag tävlade ut en telefon tror jag att det var kring 150 deltagare så detta är ett överlägset rekord bland mina bloggtävlingar.
Bla bla bla, tänker säkert ni. Ni vill väl bara veta vem som vann denna telefon? Det kan ni enkelt få reda på genom att klicka här. Stort grattis!
Ni som inte vann en telefon har en ny chans redan idag till att vinna ett fint pris. I dagens lucka finns nämligen 750:- i presentkort hos CoolStuff.se.
Lucka 2 - CoolStuff
Idag tävlar ni om ett presentkort på CoolStuff värt 750:-! Så här skriver CoolStuff om sig själva:
"CoolStuff.se drivs av företaget CoolStuff AB som har varit verksamt på Internet sedan 1999. Vi har som mål att erbjuda våra kunder de coolaste, snyggaste och mest innovativa prylarna på marknaden. Därför kallar vi oss Sveriges prylmecka! Vi arbetar kontinuerligt med att hitta nya prylar och förbättra sortimentet. Kontakta oss om du känner till någon produkt du tycker vi borde sälja!
CoolStuff finns förutom på Internet även med fysisk butik på Hamngatan 1 i Malmö"
En av prylarna jag gillar hos CoolStuff är denna:
POLAROID Z340 är en digital Polaroidkamera där du sedan väljer om du vill skriva ut bilderna eller ej.
Dagens fråga följer nedan, du skickar in ditt svar till henrikoijer@gmail.com och glöm inte att ange din hemadress:
Hur mycket väger Polaroidkameran ovan?
1. 550 gram
X. 650 gram
2. 750 gram
In på CoolStuff nu och leta fram svaret, för det finns där!
Denna lucka är öppen 2:a december 2012 till klockan 23:59.
Regler och villkor:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan.
Reglerna kan komma att uppdateras under vägen fram till juldagen, håll dig uppdaterad på aktuella regler och villkor.
Etiketter:
Adventskalendertävling,
Tävling på bloggen
2012-12-01
Sponsorer till adventskalendertävlingen 2012
Här är listan över sponsorer till adventskalendertävlingen 2012. Som läsare och kanske också deltagare i tävlingarna så är det nu er skyldighet att klicka på alla länkar nedan. Jag skriver inte vad företagen skänker, utan det får bli en överraskning på tävlingsdagen istället. Men genom att klicka på länkarna kan ni nog lista ut en hel del av priserna. När jag räknade ihop värdet på priserna så uppgår det just nu till 43030:-, men då har alla inte angett värdet ännu så jag tror det landar kring 45.000:- för årets prisbord. Lycka till!
Sony
Monark
Craft
Original
SE Förlag
Kvalitetstid
CeresChallenge
CoolStuff
Balansera
Kilsbergstramp
Elektrikerna i Falun AB
Stevenson Sports
Pearl Izumi
Bikesweden
Aktivitus
Continental
SILVA
Velofondo Vårgårda
GripGrab
Ennello
TCM
Sony
Monark
Craft
Original
SE Förlag
Kvalitetstid
CeresChallenge
CoolStuff
Balansera
Kilsbergstramp
Elektrikerna i Falun AB
Stevenson Sports
Pearl Izumi
Bikesweden
Aktivitus
Continental
SILVA
Velofondo Vårgårda
GripGrab
Ennello
TCM
Julpyssel
Idag har det varit pysslande hos familjen Öijer! Jag belönade idag vinterhojen med en uppsättning tvärusla bromsar, samtidigt höll familjen på med något annat pyssel där i bakgrunden. Se, så bra det blev!
Annars då? Jo, fantastikt kul med ett sådant intresse för denna adventskalendertävling. I skrivande stund har det trillat in ca: 350 svar från Sverige, Danmark och Finland. Just nu sitter jag och funderar lite på vad som skall tävlas ut imorgon, känns som om det är dags att göra ett tävlingschema, för nu är det allvar. Ska bli så kul att få presentera en telefonvinnare imorgon. LÄNGTAR!
Sport-Filip är ute och matar varv efter varv runt gården på skidorna. Ensam. I mörkret. Varv efter varv. Idag skulle jag se om han kunde köra övningen "plankan", det visade sig att han kunde stå i en korrekt planka längre än vad jag klarade av. Säger kanske en del om mig också, men ändå. Kul kille!
Annars då? Jo, fantastikt kul med ett sådant intresse för denna adventskalendertävling. I skrivande stund har det trillat in ca: 350 svar från Sverige, Danmark och Finland. Just nu sitter jag och funderar lite på vad som skall tävlas ut imorgon, känns som om det är dags att göra ett tävlingschema, för nu är det allvar. Ska bli så kul att få presentera en telefonvinnare imorgon. LÄNGTAR!
Sport-Filip är ute och matar varv efter varv runt gården på skidorna. Ensam. I mörkret. Varv efter varv. Idag skulle jag se om han kunde köra övningen "plankan", det visade sig att han kunde stå i en korrekt planka längre än vad jag klarade av. Säger kanske en del om mig också, men ändå. Kul kille!
Etiketter:
Adventskalendertävling,
Cykling,
Filip,
Vasaloppet
Lucka 1 i cykeljulkalendern
Hej hej bloggen!
Idag är det dags för alla att öppna sina luckor i julkalendrarna, jag fuskade ju lite och öppnade min bloggkalenderlucka för några dagar sedan. Kändes jättekul då, men nu sitter jag här utan att få öppna någon lucka samtidigt som alla andra får öppna. Lucka 1 är dock fortfarande öppen så vi kan ju titta på den i alla fall:
Nästa vecka släpper Sony Mobile sin nya 4G-telefon, Sony Xperia V. Inte nog med att den har en tvåkärnig 1.5 GHz-processor som sköter hastigheten, den är vattentät också! Äntligen har en telefontillverkare tagit fram en telefon som inte bara är snygg och håller prestanda av toppklass, utan du kan bada med den också. Telefonen klarar nämligen 30 minuter på en meters djup och är givetvis också dammtät (IP55/IP57). Dessutom har den en mobilkamera i världsklass, något som jag alltid uppskattat hos en telefon.
Denna blir perfekt till vilken typ av träning som helst, i vilket väder som helst!
För att vara med i tävlingen om denna telefon värd ca: 5295:- behöver du svara på följande enkla fråga och mejla svaret till henrikoijer@gmail.com (glöm inte din hemadress för att vi ska kunna skicka telefonen):
Hur många megapixlar har kameran i nya Sony Xperia V?
1. 8 megapixlar
X. 12 megapixlar
2. 13 megapixlar
Denna lucka 1 är öppen till och med 23:59 i kväll så ni har fortfarande chansen att vara med i tävlingen.
Lite senare idag ska jag presentera sponsorerna till övriga luckor. Totalt värde på årets tävling är just nu ca: 33.000:-, men då har jag inte fått något värde på alla produkter ännu så det blir nog över 35.000:- när allt är klart.
Idag är det dags för alla att öppna sina luckor i julkalendrarna, jag fuskade ju lite och öppnade min bloggkalenderlucka för några dagar sedan. Kändes jättekul då, men nu sitter jag här utan att få öppna någon lucka samtidigt som alla andra får öppna. Lucka 1 är dock fortfarande öppen så vi kan ju titta på den i alla fall:
Nästa vecka släpper Sony Mobile sin nya 4G-telefon, Sony Xperia V. Inte nog med att den har en tvåkärnig 1.5 GHz-processor som sköter hastigheten, den är vattentät också! Äntligen har en telefontillverkare tagit fram en telefon som inte bara är snygg och håller prestanda av toppklass, utan du kan bada med den också. Telefonen klarar nämligen 30 minuter på en meters djup och är givetvis också dammtät (IP55/IP57). Dessutom har den en mobilkamera i världsklass, något som jag alltid uppskattat hos en telefon.
Denna blir perfekt till vilken typ av träning som helst, i vilket väder som helst!
För att vara med i tävlingen om denna telefon värd ca: 5295:- behöver du svara på följande enkla fråga och mejla svaret till henrikoijer@gmail.com (glöm inte din hemadress för att vi ska kunna skicka telefonen):
Hur många megapixlar har kameran i nya Sony Xperia V?
1. 8 megapixlar
X. 12 megapixlar
2. 13 megapixlar
Denna lucka 1 är öppen till och med 23:59 i kväll så ni har fortfarande chansen att vara med i tävlingen.
Lite senare idag ska jag presentera sponsorerna till övriga luckor. Totalt värde på årets tävling är just nu ca: 33.000:-, men då har jag inte fått något värde på alla produkter ännu så det blir nog över 35.000:- när allt är klart.
Etiketter:
Adventskalendertävling,
Cykling
2012-11-30
Henrik Öijer - Cykelbloggen
Fick ett paket idag, att få är ju faktiskt nästan lika kul som att ge
Ute har vintern anlänt på allvar, centimeter efter centimeter med vit härlig snö lägger sig på marken och vi har stabila minusgrader. Jag längtar så mycket till att få ut och nöta lite sadel, har ju fortfarande inte cyklat sedan förra fredagen. Det är dags att veva igång vinterträningen nu och kanske också förbereda kroppen för cupavslutning nästa helg. Har vilat två av dom senaste tre veckorna nu, den ena frivilligt och denna för halsont och allmän hängighet. Det kliar i benen!
Jag menar, hur kan man inte längta efter detta?
Ute har vintern anlänt på allvar, centimeter efter centimeter med vit härlig snö lägger sig på marken och vi har stabila minusgrader. Jag längtar så mycket till att få ut och nöta lite sadel, har ju fortfarande inte cyklat sedan förra fredagen. Det är dags att veva igång vinterträningen nu och kanske också förbereda kroppen för cupavslutning nästa helg. Har vilat två av dom senaste tre veckorna nu, den ena frivilligt och denna för halsont och allmän hängighet. Det kliar i benen!
Jag menar, hur kan man inte längta efter detta?
Etiketter:
Cykling,
Paket,
Vinterdistans
Ny dag, elitlag
Inga nyheter direkt, men en nyhet: http://www.dt.se/sport/1.5345547-falun-far-elitlag-i-cykel
UF-företaget XCM Services ska i sommar sälja långloppsservice till folk som vill åka snabbt med bra service längs banan.
Dom kör också BMX-kurser där första kursen hålls nu den 5:e december och det kostar bara 100:-.
Läs mer här: facebook.com/XCMServices
UF-företaget XCM Services ska i sommar sälja långloppsservice till folk som vill åka snabbt med bra service längs banan.
Dom kör också BMX-kurser där första kursen hålls nu den 5:e december och det kostar bara 100:-.
Läs mer här: facebook.com/XCMServices
Etiketter:
Artiklar med mig,
Cykling,
Falu CK
2012-11-29
Kvällsläsning
Hej!
Det är lite svårt att producera blogginlägg i en cykelblogg när jag inte cyklar något. Jag har faktiskt inte cyklat sedan i fredags vilket känns ganska mycket i kropp och knopp nu kan jag lova. Hoppas få till lite cykling i helgen i alla fall då jag börjar känna mig piggare. Det blir nog inget distanspass i alla fall då frugan ska på praktik.
Man behöver visserligen inte cykla för att hålla på med cykel. Idag har jag pysslat lite med elitlaget och dess sponsorer, pusselbitarna börjar falla på plats en efter en. Cyclesport.se har också lagt upp en blänkare på hemsidan om att några av oss är klara för Falu CK. Den artikeln lästes av någon på Falukuriren som ringde mig nu i kväll och pratade lite cykel.
Cyclesport.se publicerar också tio åkare som ska vara Team TREK 2013 där Falu CK:s Emil Gabrils blir en del av laget. CKC4 behåller alltså bara tre av sina fyrtiotusenmiljarder åkare som dom hade förra året. Eller ska dom köra dubbla lag också i år?
Adventskalendertävlingen om en Sony Xperia V här i bloggen har slagit alla mina tidigare bloggtävlingsrekord, och detta bara efter ett dygn. Känns redan som en väldigt lyckad kalendertävling, och då har den inte ens börjat på riktigt än. Kul att se alla kända och okända namn plinga in i inkorgen!
I natt och imorgon ska det komma snö här i Falun. Alltså, vi har ju liiite snö nu också men imorgon ska det nog bli vitt på riktigt. Som jag har längtat!
Inga stora mängder, men det lär bli ljust och fint i alla fall
CX-Cupavslutningen 8 & 9 december ser ut att bjuda på en hård bana och kyligt väder:
Det är lite svårt att producera blogginlägg i en cykelblogg när jag inte cyklar något. Jag har faktiskt inte cyklat sedan i fredags vilket känns ganska mycket i kropp och knopp nu kan jag lova. Hoppas få till lite cykling i helgen i alla fall då jag börjar känna mig piggare. Det blir nog inget distanspass i alla fall då frugan ska på praktik.
Man behöver visserligen inte cykla för att hålla på med cykel. Idag har jag pysslat lite med elitlaget och dess sponsorer, pusselbitarna börjar falla på plats en efter en. Cyclesport.se har också lagt upp en blänkare på hemsidan om att några av oss är klara för Falu CK. Den artikeln lästes av någon på Falukuriren som ringde mig nu i kväll och pratade lite cykel.
Cyclesport.se publicerar också tio åkare som ska vara Team TREK 2013 där Falu CK:s Emil Gabrils blir en del av laget. CKC4 behåller alltså bara tre av sina fyrtiotusenmiljarder åkare som dom hade förra året. Eller ska dom köra dubbla lag också i år?
Adventskalendertävlingen om en Sony Xperia V här i bloggen har slagit alla mina tidigare bloggtävlingsrekord, och detta bara efter ett dygn. Känns redan som en väldigt lyckad kalendertävling, och då har den inte ens börjat på riktigt än. Kul att se alla kända och okända namn plinga in i inkorgen!
I natt och imorgon ska det komma snö här i Falun. Alltså, vi har ju liiite snö nu också men imorgon ska det nog bli vitt på riktigt. Som jag har längtat!
Inga stora mängder, men det lär bli ljust och fint i alla fall
CX-Cupavslutningen 8 & 9 december ser ut att bjuda på en hård bana och kyligt väder:
Fem saker...
Hej alla bloggläsare!
En sådan varm och härlig respons jag fick efter mitt inlägg om fem saker som gjorde mig glad. Ibland kan det vara nyttigt att stanna upp och tänka lite på hur bra man egentligen har det. Trots att livet just för stunden kanske inte är hallonglass och maränger. Att skriva ner fem saker som gör mig glad gjorde verkligen mig gladare, och jag vet att också andra blev glada av mitt exempel.
Nyss twittrade jag om att jag var usel på övningen "Plankan", som Elna utmanar andra att försöka sig på. För att inte fastna i en negativ spiral ska jag därför nu lista fem saker som jag är bra på. Tror det kan vara bra för självförtroendet att peppa sig med saker man tycker att man är bra på, istället för att fokusera på det negativa. Nu kör vi.
Jag är bra på att...
säga till min familj att jag älskar dem
ta bilder samtidigt som jag cyklar
vara effektivt och verkligen gå in för saker som jag vill göra
cykla mycket
äta vörtbröd-mackor
Vad är Du bra på?
En sådan varm och härlig respons jag fick efter mitt inlägg om fem saker som gjorde mig glad. Ibland kan det vara nyttigt att stanna upp och tänka lite på hur bra man egentligen har det. Trots att livet just för stunden kanske inte är hallonglass och maränger. Att skriva ner fem saker som gör mig glad gjorde verkligen mig gladare, och jag vet att också andra blev glada av mitt exempel.
Nyss twittrade jag om att jag var usel på övningen "Plankan", som Elna utmanar andra att försöka sig på. För att inte fastna i en negativ spiral ska jag därför nu lista fem saker som jag är bra på. Tror det kan vara bra för självförtroendet att peppa sig med saker man tycker att man är bra på, istället för att fokusera på det negativa. Nu kör vi.
Jag är bra på att...
säga till min familj att jag älskar dem
ta bilder samtidigt som jag cyklar
vara effektivt och verkligen gå in för saker som jag vill göra
cykla mycket
äta vörtbröd-mackor
Vad är Du bra på?
2012-11-28
Lucka 1
Jag kan inte hålla mig, vi tjuvöppnar lucka 1!
Nästa vecka släpper Sony Mobile sin nya 4G-telefon, Sony Xperia V. Inte nog med att den har en tvåkärnig 1.5 GHz-processor som sköter hastigheten, den är vattentät också! Äntligen har en telefontillverkare tagit fram en telefon som inte bara är snygg och håller prestanda av toppklass, utan du kan bada med den också. Telefonen klarar nämligen 30 minuter på en meters djup och är givetvis också dammtät (IP55/IP57). Dessutom har den en mobilkamera i världsklass, något som jag alltid uppskattat hos en telefon.
Denna blir perfekt till vilken typ av träning som helst, i vilket väder som helst!
För att vara med i tävlingen om denna telefon värd ca: 5295:- behöver du svara på följande enkla fråga och mejla svaret till henrikoijer@gmail.com (glöm inte din hemadress för att vi ska kunna skicka telefonen):
Hur många megapixlar har kameran i nya Sony Xperia V?
1. 8 megapixlar
X. 12 megapixlar
2. 13 megapixlar
Denna lucka är öppen till och med 1:a december 23:59.
Regler och villkor:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan.
Reglerna kan komma att uppdateras under vägen fram till juldagen, håll dig uppdaterad på aktuella regler och villkor.
Nästa vecka släpper Sony Mobile sin nya 4G-telefon, Sony Xperia V. Inte nog med att den har en tvåkärnig 1.5 GHz-processor som sköter hastigheten, den är vattentät också! Äntligen har en telefontillverkare tagit fram en telefon som inte bara är snygg och håller prestanda av toppklass, utan du kan bada med den också. Telefonen klarar nämligen 30 minuter på en meters djup och är givetvis också dammtät (IP55/IP57). Dessutom har den en mobilkamera i världsklass, något som jag alltid uppskattat hos en telefon.
Denna blir perfekt till vilken typ av träning som helst, i vilket väder som helst!
För att vara med i tävlingen om denna telefon värd ca: 5295:- behöver du svara på följande enkla fråga och mejla svaret till henrikoijer@gmail.com (glöm inte din hemadress för att vi ska kunna skicka telefonen):
Hur många megapixlar har kameran i nya Sony Xperia V?
1. 8 megapixlar
X. 12 megapixlar
2. 13 megapixlar
Denna lucka är öppen till och med 1:a december 23:59.
Regler och villkor:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan.
Reglerna kan komma att uppdateras under vägen fram till juldagen, håll dig uppdaterad på aktuella regler och villkor.
Etiketter:
Adventskalendertävling,
Sony Mobile,
Tävling på bloggen,
Xperia V
Kalender, kalender och kalender
Adventskalendertävlingen som jag ska ha i min blogg har nu fått in priser till ett totalt värde av över 20.000:- ca: 30000:- ! Det finns fortfarande några luckor kvar om fler är intresserade av att vara med. Hör av er till henrikoijer@gmail.com vid intresse.
Förra året var det en ny fråga varje dag, deltagarna samlade poäng vilket avgjorde slutställningen och vinnaren fick välja pris först, tvåan efter det och så vidare. För att minska min administration kring denna tävling så kommer varje tävlingsdag generera en vinnare och ett pris. På så vis gör det inte heller något om man missar en dag eller sju, så länge det finns priser att tävla om så har man en ny chans att vinna. Beroende på antal priser så kan det bli en tävling i veckan, en tävling var tredje dag, en tävling varannan dag eller förhoppningsvis en ny tävling varje dag.
Företagare och folk som känner företagare: Finns det intresse hos er att sponsra denna tävling med priser?
Jag fixar:
- Tävling med tresiffrigt antal tävlande
- Tävlingsadministration
- Marknadsföring för både tävlingen och er produkt
- Ni får synas i bloggen med logga och länk inför, under och efter avslutad tävling
- Ni får synas exklusivt under den dag då priset från er skall tävlas ut
Ni fixar:
- Ett fint pris
Vid intresse: mejla mig henrikoijer@gmail.com
Förra året var det en ny fråga varje dag, deltagarna samlade poäng vilket avgjorde slutställningen och vinnaren fick välja pris först, tvåan efter det och så vidare. För att minska min administration kring denna tävling så kommer varje tävlingsdag generera en vinnare och ett pris. På så vis gör det inte heller något om man missar en dag eller sju, så länge det finns priser att tävla om så har man en ny chans att vinna. Beroende på antal priser så kan det bli en tävling i veckan, en tävling var tredje dag, en tävling varannan dag eller förhoppningsvis en ny tävling varje dag.
Företagare och folk som känner företagare: Finns det intresse hos er att sponsra denna tävling med priser?
Jag fixar:
- Tävling med tresiffrigt antal tävlande
- Tävlingsadministration
- Marknadsföring för både tävlingen och er produkt
- Ni får synas i bloggen med logga och länk inför, under och efter avslutad tävling
- Ni får synas exklusivt under den dag då priset från er skall tävlas ut
Ni fixar:
- Ett fint pris
Vid intresse: mejla mig henrikoijer@gmail.com
Etiketter:
Adventskalendertävling
2012-11-27
Fem saker som gör mig glad
Har någon minut över här i Orsa innan mötet. Passar då på att blogga med morgonens inlägg i åtanke.
Här är fem saker som gör mig glad:
-Att kärleken mellan mig och min fru är så stark
-Att vi har så härliga barn tillsammans
-Att jag har ett bra jobb
-Att cykla
-Att få se solen
Vad gör dig glad? Skriv en kommentar, eller varför inte skriva ett eget inlägg där du listar några saker som gör dig glad? Tuta och kör!
Slutgnällt
Bilder från morgonen, dagislämning och bussfrukost
Igår gnällde jag ju både här och där om både det ena och det andra. Jag har det väldigt bra ändå, ska försöka att gnälla lite mindre. Igår kväll när jag kollade Cykelkattens blogg så påmindes jag återigen om hur orättvist livet kan vara, den hon älskar mest blev nyligen ihjälkörd när han cyklade hem från jobbet. Så vad har jag att gnälla över egentligen? Inget. Fy så orättvist livet kan vara.
Igår kväll fyllde jag på blogglistan här till höger med ca: 15 bloggar, så nu kan ni också hålla koll på Cykelkatten och en massa andra cykelintresserade. Blir lite mer fart i den spalten nu hoppas jag.
Igår gnällde jag ju både här och där om både det ena och det andra. Jag har det väldigt bra ändå, ska försöka att gnälla lite mindre. Igår kväll när jag kollade Cykelkattens blogg så påmindes jag återigen om hur orättvist livet kan vara, den hon älskar mest blev nyligen ihjälkörd när han cyklade hem från jobbet. Så vad har jag att gnälla över egentligen? Inget. Fy så orättvist livet kan vara.
Igår kväll fyllde jag på blogglistan här till höger med ca: 15 bloggar, så nu kan ni också hålla koll på Cykelkatten och en massa andra cykelintresserade. Blir lite mer fart i den spalten nu hoppas jag.
2012-11-26
Möten och mycket att göra
Har varit på ett möte med en hotelldirektör idag, vi hade lite olika fokus på tallriken men så kan det ju vara.
Det var i alla fall ett intressant och givande möte. Kul att höra hur dom gör för att synas utåt och hur samarbeten kan fungera och inte fungera. Jag älskar ju sådant där! Imorgon ska jag på ett helt annat möte, ett om ett vägarbete i Orsa, kan bli givande det också!
Jag har väl gnällt om det tidigare, men det är mycket nu. Trots att jag jobbar mer än heltid nu för tiden så är jag fortfarande efter på jobbet. Hade hopp om att hinna klar med en ganska stor grej idag som hade deadline just idag, men även solen har ju sina fläckar så jag lär lägga någon timme på det imorgon också. När dessa deadlines är över så kan jag fokusera mer på kontinuerligt jobb, ska bli så skönt. Och i jul är jag ledig i SJUTTON (17!) dagar. Ser så mycket fram emot det. Har ju haft väldigt lite semester i år och att få gå ur en stressig tid in i en lång ledighet kommer smaka fågel vill jag lova.
Nu ska frugan köra fem veckor praktik också vilket innebär att jag kommer få knöligare arbetstider, men bara att bita ihop och blicka framåt. När det, som imorgon, innebär att jag ska lämna barnen på dagis och börja jobba senare så betyder det ju också att jag får sova lite mer. Det kan behövas.
Har några cykelbollar i luften också just nu. Hoppas kunna landa dom bollarna denna vecka för att få lite mer arbetsro och kunna fokusera framåt istället för att fundera och inte veta vad som händer.
Min egna cykling behöver jag inte fundera så mycket på. Är för krasslig för sådant nu ändå. Lite trist bara att jag börjar tappa på ett av årets stora mål: En timme om dagen. Om jag har räknat rätt så har jag nu 331 ½ timmars träning på årets 331 första dagar, så med en bra avslutning på året så fixar jag det.
Det var i alla fall ett intressant och givande möte. Kul att höra hur dom gör för att synas utåt och hur samarbeten kan fungera och inte fungera. Jag älskar ju sådant där! Imorgon ska jag på ett helt annat möte, ett om ett vägarbete i Orsa, kan bli givande det också!
Jag har väl gnällt om det tidigare, men det är mycket nu. Trots att jag jobbar mer än heltid nu för tiden så är jag fortfarande efter på jobbet. Hade hopp om att hinna klar med en ganska stor grej idag som hade deadline just idag, men även solen har ju sina fläckar så jag lär lägga någon timme på det imorgon också. När dessa deadlines är över så kan jag fokusera mer på kontinuerligt jobb, ska bli så skönt. Och i jul är jag ledig i SJUTTON (17!) dagar. Ser så mycket fram emot det. Har ju haft väldigt lite semester i år och att få gå ur en stressig tid in i en lång ledighet kommer smaka fågel vill jag lova.
Nu ska frugan köra fem veckor praktik också vilket innebär att jag kommer få knöligare arbetstider, men bara att bita ihop och blicka framåt. När det, som imorgon, innebär att jag ska lämna barnen på dagis och börja jobba senare så betyder det ju också att jag får sova lite mer. Det kan behövas.
Har några cykelbollar i luften också just nu. Hoppas kunna landa dom bollarna denna vecka för att få lite mer arbetsro och kunna fokusera framåt istället för att fundera och inte veta vad som händer.
Min egna cykling behöver jag inte fundera så mycket på. Är för krasslig för sådant nu ändå. Lite trist bara att jag börjar tappa på ett av årets stora mål: En timme om dagen. Om jag har räknat rätt så har jag nu 331 ½ timmars träning på årets 331 första dagar, så med en bra avslutning på året så fixar jag det.
Som en prinsessa!
Svårt att inte se så här himla glad ut efter knappt fem timmar sömn och ögoninflammation i bägge ögonen!
Igår kväll råkade jag börja titta på detta alldeles för sent, missade ju loppet på grund av årsmöte i lördags:
När detta äntligen tog slut så var jag givetvis hög på inspiration (och delvis koffein från en halv burk Cola) så det tog inte mina vanliga två minuter att somna efteråt. Men det var en häftig tävling att se, trots att jag visste vem som vann före vem.
Nu ska jag åka till jobbet och se så där löjligt småläcker ut och stirra koncentrerat in i en datorskärm en hel dag. Kommer säkert vara kanonskönt med dessa fina öger!
Igår kväll råkade jag börja titta på detta alldeles för sent, missade ju loppet på grund av årsmöte i lördags:
När detta äntligen tog slut så var jag givetvis hög på inspiration (och delvis koffein från en halv burk Cola) så det tog inte mina vanliga två minuter att somna efteråt. Men det var en häftig tävling att se, trots att jag visste vem som vann före vem.
Nu ska jag åka till jobbet och se så där löjligt småläcker ut och stirra koncentrerat in i en datorskärm en hel dag. Kommer säkert vara kanonskönt med dessa fina öger!
Etiketter:
CX,
Cykling,
Sjuk,
Superprestigecyclocross
2012-11-25
Äntligen!
Vörtbröden har landat, i kombination med en skitig cykelcross-sändning är det oslagbart.
Kul att Klaas lyckades vinna idag, det är aldrig fel med lite omväxling högst upp på pallen. Den gode Sven klickade ur pedalen i sista kurvorna och så var den spurten förstörd. Så där hade jag ju aldrig gjort själv...
Hur det blir med bromsar på vinterhojen och cykling för egen del får vi se. Min hälsa är väl inte på topp med ögoninflammation och huvudvärk. Brukar ytterst sällan ha huvudvärk, kanske bara en eller ett par gånger per år men nu har jag haft det fyra dagar på två veckor. Snorig och fin också så det är väl bra slut med gammelkroppen. Å andra sidan så är väl ett finpass på cykeln något av det mest helande som finns!
Kul att Klaas lyckades vinna idag, det är aldrig fel med lite omväxling högst upp på pallen. Den gode Sven klickade ur pedalen i sista kurvorna och så var den spurten förstörd. Så där hade jag ju aldrig gjort själv...
Hur det blir med bromsar på vinterhojen och cykling för egen del får vi se. Min hälsa är väl inte på topp med ögoninflammation och huvudvärk. Brukar ytterst sällan ha huvudvärk, kanske bara en eller ett par gånger per år men nu har jag haft det fyra dagar på två veckor. Snorig och fin också så det är väl bra slut med gammelkroppen. Å andra sidan så är väl ett finpass på cykeln något av det mest helande som finns!
Live stream Cyclocross Superprestige Gieten 2012
Herrloppet sänds med start 15:00 sändningarna drar igång vid 14:30, troligtvis utan svenskar:
Etiketter:
CX,
Cykling,
livestream,
Superprestigecyclocross
Blommor till dig och mig
Blomster till alla som varit med som tränare i klubben, grattis och tack!
Morgonen har mjukstartat med Ebbah som sällskap. Sonen är hos min mor och Lasse, Emily hos sin pappa och Ronya fick lite sovmorgon. Har hunnit slänga upp "nyheten" om att Nya Långa Lugnet blir med i Långloppscupen på Falu CK:s hemsida och också skapat en egen sida där för tävlingen, läs mer här.
Nu är också Ronya uppe så nu lär dagen sätta fart. I cykelvärlden så hoppas jag hinna montera bromsar på min vinterhoj och kanske cykla en kort sväng innan dagen övergår till natt.
Morgonen har mjukstartat med Ebbah som sällskap. Sonen är hos min mor och Lasse, Emily hos sin pappa och Ronya fick lite sovmorgon. Har hunnit slänga upp "nyheten" om att Nya Långa Lugnet blir med i Långloppscupen på Falu CK:s hemsida och också skapat en egen sida där för tävlingen, läs mer här.
Nu är också Ronya uppe så nu lär dagen sätta fart. I cykelvärlden så hoppas jag hinna montera bromsar på min vinterhoj och kanske cykla en kort sväng innan dagen övergår till natt.
Etiketter:
Cykling,
Falu CK,
Långa Lugnet
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






































