Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-12-10

Två pass vintermagi!


Hej och god söndagsmorgon !

Ja, igår blev det som rubriken redan avslöjat två pass vintermagi. Det började med att jag vallade skidorna och begav mig ut i det nyspårade friluftsområdet Stångtjärn. Det var så härligt att vakna på morgonen, kolla Facebook och se att Patrik var ute och spårade. Sådant grymt jobb folk gör för att en annan ska kunna roa sig, träna och få content till Instagram. 




Jag åkte asnlutningsspåret från Slättaskogen bort till Stångtjärn, runt sexan och sedan anslutningsspåret tillbaka igen. Fick ihop drygt 13 magiska kilometer. Hann heja på en del folk också. Det var många som ville njuta av vintern igår. 

Jag la upp ett kort (5 sekunder) klipp på YouTube från skidåkningen: https://youtube.com/shorts/ClKc1Q7jFHs?si=X8CLP2en7ES7T4VQ (någon som vet om man kan bädda in Shorts?)

Det hela kändes bra och jag tänkte på hur mycket bättre det känns i ryggen nu jämfört med tidigare år då jag åkt skidor. Så himla go känsla så den är värd att tjata om. Nu var det helt klart armarna och tekniken som var begränsande men det ska bli bättre. 

Efter skidåkningen så åkte jag hem, åt en lunch och bytte om till cykelkläder. Dubbla pass stod på schemat och så blev det också. 




Jultröjan var på. Det lackar ju ändå mot jul så är det någon tid på året man kan köra i den så är det väl december. Bitivis var det oplogat, bitvis moddigt, bitvis helt fantastiskt och en kort bit åkte jag på riksvägen. 




Jag tog mig till Sågmyra och sedan långa backen över mot Rexbo. Där jag tog bilderna ovan. Det är en rejäl backe med våra mått mätt. Ungefär här så började solen, som ändå aldrig syntes till, att gå ner. 



Se så vintermagiskt det var igår. 

Det blev en dryg timme skidåkning följt av knappt tre timmar cykling. Vilket gav mig lite drygt fyra timmars träning igår. Helt enligt plan. Jag kände mig stark genom båda passen också, hade bra driv hela vägen i cyklingen och bara mådde gött. 

Idag känner jag att träningsvärken från skidåkningen är på väg. Det kommer att bli fantastiskt också det. Nu ska jag göra mig i ordning för lite cykling i källaren här och sedan ska jag hasta iväg till Falu ridklubb där Ebbah ska tävla idag. 

Gårdagens cykelrunda: 


Ni får ha en fortsatt skön helg så hörs vi här imorgon igen, hoj! 


_____________
Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar