Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-12-03

Cykling, löpning och kalas


Hej och god förmiddag!

I fredags så körde jag 58 minuter på Neo Biken. Lyckades gå i samma fälla som fredagen innan och gick för hårt och kroknade. Mina watt hade säkerligen fungerat en dag då jag är pigg och en dag då jag inte är svullen och öm i benet efter att ha ramlat på löpning. Men i fredags var inte den dagen. Fick ändå tillräckligt med träning och kom långt in i passet så det var bara en nyttig läxa. Den här perioden fram till nyår lär jag mig läxor och hittar mina nivåer. 






Igår så var jag ute och sprang igen. Lite rädsla för dels hur benet/knät skulle kännas men även för att halka omkull igen. Det gick dock alldeles utmärkt att springa igen. Stel och öm vad i början men det blev faktiskt bättre av löpningen. 
Igår så valde jag att hålla mig borta från vägarna och sprang hela passet på snötäckta stigar. Så himla fint, härligt och mentalt stimulerande. Dessutom så kände jag mig stark hela vägen och att springa en timme är verkligen inga problem. Stiglöpning är verkligen roligt och om jag bara var bättre på att springa så hade det varit något jag tror att jag skulle ha gillat ännu mer. 

Vi har snö här i Falun men jag tror att många som läser denna blogg har ännu mer snö. Jag hoppas att vi får mer snö snart så att mina närmsta skidspår kan bli dragna. Då ska jag växla över från löpning till mer skidåkning framledes. 

Igår hade vi kalas för Frida som fyller 9 imorgon. Först ett på eftermiddagen för kompisar och sedan ett till på kvällen för familj/släkt. 

Det var en dag full av aktivitet för mig med bulldeg på jäsning när jag sprang, lite bakande, mycket städande och fixande före, mellan och efter kalasen. Frida verkar vara mycket nöjd så det var härligt att se. 


Idag är det första advent så vi ska börja plocka fram julsakerna och baka lussebullar. Det blir härligt det. 

Men först, cykling. På återhörande, tack för att du läste dagens inlägg och jag hoppas att du hittar hit imorgon igen. Hoj! 




Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar