Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-12-09

Bra känsla och såhär blir Långloppscupen 2024


Hej och god morgon på dig!

Bra känsla på gårdagens SZR After Work Party. Jag hann precis hem så jag hoppade upp på cykeln och började trampa med 25 sekunder kvar. Sedan blev ett en hård tävling där jag snittade över min beräknade FTP i 26 minuter. Det kändes ändå hyfsat kontrollerat. Inte så att jag hade en massa överskottsenergi men det var inte heller så att jag var speciellt orolig för att bli avhängd. Ja, förutom när jag mitt i loppet råkade trycka på tangentbordet så jag hamnade i parkopplingsläget och min avatar i princip stannade. Kunde dock snabbt lämna det och spurta som en galning för att komma tillbaka till klungan igen. 

När jag trodde att det var lite drygt ett varv kvar så gjorde jag en fartökning i gruppen bara för att upptäcka att det var drygt en kilometer kvar. Så jag fick slå av igen och ladda om för en spurt. Bra träff och tajming gjorde att jag slutade åtta i loppet och fyra i klungan. Framför oss hade vi nämligen fyra utbrytare där eSRT tog en storslam med placeringarna 1-2-3. 

Jag känner verkligen att träningen ger resultat igen och det är något som jag knappt känt sedan mars ungefär och då stannade jag av på en nivå som var under vad jag hoppats på. Egentligen så har det inte känts såhär bra på över ett års tid. Det är givetvis väldigt motiverande att känna den här känslan och jag hoppas att den håller i sig under en lång period nu. 


Långloppscupen har släppt sina datum och deltävlingar för 2024 där tävlingen Stenbocksturen kommer in och tar plats som avslutningslopp. Det är bara att ringa in följande datum i era kalendrar.

4 maj – Billingeracet, Skövde
26 maj – Lida Loop, Stockholm
30 juni – Ränneslättsturen, Eksjö
7 juli – Mörksuggejakten, Rättvik
28 juli – Engelbrektsturen, Norberg
31 aug – Bockstensturen, Varberg
8 sept – Stenbocksturen, Boxholm


Snöskottning fick bli gårdagens andra pass. Det är för det mesta rätt praktiskt med en stor uppfart men det blir också lite mer jobb när snön kommer. Det kändes hur som helst väldigt bra när det var klart, ungefär som med träningen. 

Idag har jag tänkt att åka skidor och cykla. Så jag ska se var det kan finnas skidspår och sedan ska det bli säsongspremiär på längdskidorna. Ska försöka att starta lugnt så att inte träningsvärken blir alldeles för brutal. Mest vill jag ha vackert vinterlandskap och vackra vyer. 


Dags att rulla igång denna lördag. På återhörande, hoj! 



Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar