Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-12-27

Festive 500 dag 2 och 3

 


Hej och god morgon från Lugnets sporthall!

Idag blir det tre innebandymatcher här på Lugnet för Frida så medan hon har samling inför första matchen så passar jag på att blogga. 

Festive 500 började med kyla dag 1 och snöfall dag 2. Igår när det var dag 3 så var det både mycket snö och -18 ute. Så jag körde Zwift istället för att bege mig ut. 

Snöcyklingen gick bra i tisdags. Benen fungerade bra och det enda minuset egentligen var att dom 4,5 timmarna dagen innan gjorde att jag inte hade så mycket energi lagrat i kroppen utan fick se till att fylla på oftare och mer. 

Överlag en fantastisk fin runda ändå och 79.7 nya kilometer in på träningskontot. 








Igår valde jag bort -18 till förmån för+20 i källaren. Körde Zwift men tog inte en platt bana utan körde både Epic KOM och Alpen i en bana som heter Four Horsemen. Jag brukar vilja köra nya banor när jag kör Zwift. För Festive 500 så hade det givetvis varit bättre med en platt bana men det här var roligare. 

89.9 km och 3 timmar och 7 minuter blev det. 

Nu har jag kört 292 av 500 kilometer i Festive 500 men nu väntar en vilodag både idag och på fredag. Gränsfall om det blir 500km men det går säkert att lösa. 


Ha det bäst så hörs vi snart igen!



_____________
Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar