Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-12-24

God jul!


Hej och god jul på dig! 

Här är det ganska bra förutom att jag sovit lite knackigt ett par nätter. Är det bra med dig? 


Bilden ovan är från gårdagens skidpass. Det blev 16,5 kilometer och 80 minuter skidor i Stångtjärn igår. Med tanke på snöförutsättningarna så var det helt fantastiskt ute i skogarna och jag körde åttan plus Järnhatt plus Kråkmyren-spåren. Just Kråkmyren-delen längst bort brukar jag inte åka så det var en positiv överraskning. Jag fick en komplimang för min tröja också vilket var lite kul. 



Eftersom det var ett lätt snöfall igår så var det inte så snabba spår vilket passar mig alldeles utmärkt för jag har inte bråttom. Jag fick ihop vinterns längsta skidpass och var så nöjd efteråt så. Kroppen och ryggen känns stark. Det är som att jag plötsligt blivit bättre på skidor för jag har en mycket bättre känsla i kroppen när jag åker än jag haft på länge. Killgissar att det är min "nya" rygg som gör det, jag blir inte trött i överkroppen på samma sätt som jag brukade bli förut. 

Nu har jag skrapat ihop 53 kilometer skidträning i december. Det är lika mycket som vintern då jag senast åkte Vasaloppet (2022), så jag hoppas på en snabbare och trevligare upplevelse denna vinter. 

Såhär har det gått för mig på mina tidigare Vasalopp och jag kan väl konstatera att resultatet korrelerar väldigt väl med ambitionsnivån inför loppet. Jag kan också konstatera att jag har en placeringsmässigt väldigt negativ trend som jag tänker att jag nog ska kunna bryta i vinter. 


Efter träningen så hann jag med lite julshopping, kollade ikapp crossen med "The big 3" som har visat sig hittills i vinter bestå av The big ONE. Mathieu är helt enkelt en storlek för stor för alla andra just nu. När crossen var klar så bakade jag lite också så att jag är redo för jul. 

På kvällen så gjorde jag mina ryggövningar. Även om ryggen är bättre än på hur länge som helst så gäller det att hålla i det där nu. Jag har haft ett långt uppehåll från övningarna och nu med löpning och skidåkning på programmet så har jag ändå känt av det lite i ryggen. Så jag nöter på. Det är dessutom en väldigt skön stund att ligga där på mattan, göra mina övningar och slappna av. 

Idag är det julafton men hos mig blir den riktiga julafton imorgon när barnen kommer hit. Jag ska nu alldeles strax åka till jobbet för att leverera en smörgåstårta och julmust till de som jobbar idag. Sedan så ska jag träna genom att både köra cykel både inomhus och utomhus. Festive 500 är här. Dock så har jag -13,7 grader ute just nu så det gör inget om temperaturen hinner stiga lite innan det är dags att rulla ut. 

Mot kvällen så ska jag till mamma och Lasse för en julmiddag. 


Det här blir nog en alldeles förträfflig dag, hoppas att du får en fin dag så hörs vi här imorgon igen. Hoj! 


PS. Jultema på Garmin-klockan, dagen till ära. DS. 


_____________
Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar