Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-12-04

Idag fyller Frida år och det är SWE-Cup på Zwift


Hej och god morgon på dig!

Sådär nöjd låg hon med några av sina presenter igår. Idag är dagen då hon fyller år så vi ska gå och väcka henne nu. Ännu fler presenter väntar! 




Gårdagen spenderades med julpyntning här hemma, julskyltning på stan, bakning i ett par omgångar och presentinslagning. Kan du gissa vad det är i presenten ovan? 


Jag cyklade igår också, nästan två timmar på min Neo Bike. Försökte köra smart och inte köra mig helt slut. Dels för att formen inte riktigt är på topp och mitt knä gnäller lite men också för att det är SWE-Cup på Zwift idag så jag tänkte ha lite kräm kvar i benen. Tyckte att jag skötte mig bra och på 1:52 så snittade jag 200 watt. Ganska precis min distansintensitet det. 

SWE-Cup idag lär ju bli allt annat än distansintensitet dock. Tre backar varav den ena kommer pang bom direkt och den sista backen är en lång en. Jag kommer få bekänna färg och det kommer att bli väldigt jobbig. Men kul med SWE-Cup och en tävling på Zwift där så många svenskar ställer upp. Det blir några hundra deltagare i kväll. Vi herrar startar 20:00 så det blir också en sen kväll. 
Jag har inga som helst egna ambitioner i SWE-Cup denna säsong, det är formen alldeles för dålig för. Denna gång kör jag bara för att det är kul och för att kanske kunna bidra något till laget jag kör med. 

Det här blir faktiskt mitt första Zwift-race sedan 19:e oktober. Har bestämt mig för att inte tävla lika mycket denna vinter så jag har hållit mig undan lite, inte för att det inte är roligt men jag behöver fokusera på lite annat också. 

Tack för att du läste dagens inlägg. Tittar du in här imorgon igen så får du läsa om hur det gick för mig på SWE-Cup och om hur jag ska träna fram till nyår. Det vill du inte missa!

Ha en skön start på veckan så hörs vi, hoj!

_____________
Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar