Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-12-28

Vårcentral, vlogg och vardag


Hej och god morgon på dig!

"Du kan slå dig ner i väntrummet så blir du uppropad när det är din tur"
Jag valde att stå upp och vänta. 

Har diskbråck som jag var inne på i förra veckan. Nu har jag fått en diagnos, tid hos sjukgymnast och medicin mot mina nervsmärtor. Välkommen till andra sidan 40-strecket, Henrik. Vänsterfoten och delar av vänsterbenet har varit bortdomnade sedan i torsdags, som när man förfrusit sig. Min vad gör också ont, som när man haft kramp och muskeln är öm hela tiden. Men annars är det bra... Stod i kön utanför apoteket, tillsammans med dom andra pensionärerna, innan apoteket ens hade öppnat i morse. 

Eftersom jag upplevde rätt mycket smärta när jag cyklade i söndags så har jag vilat ett par dagar nu och tänkte fortsätta med det tills dess att jag är smärtfri igen. Sedan får jag börja om med träningen igen. Om medicinen tar bort smärtan (vilket jag hoppas att den gör) så kanske jag kan smyga igång snart igen.


Passade på att använda min fritid till att äntligen klippa ihop en ny vlogg igår, en dag i mitt liv där jag var och kikade på Ban-SM i Velodromen.
 
 
Vi har firat jul och denna vecka är huset fullt av barn så det är liv och rörelse här. Det var en fin jul och vi har som grädde på moset fått avnjuta en vit jul med snö och minusgrader. 

Har också kollat cross-tävlingar, det går så många nu denna period på året och det är häftigt att se världens bästa cyklister göra upp med och mot varandra gång efter gång. I kväll är det "natt-cross" i Diegem, så ratta in Eurosport Player från 18:50 för damernas lopp och 22:35 för herrarnas lopp. 


Om du inte fick dom cykelkläder du önskade dig eller har behov av fler plagg så har Siroko jul-REA nu, dessa plagg är dom mest sålda just nu. M4-tröjorna passar bäst till någon plusgrad medan J1-jackorna är perfekt för kalla dagar med minusgrader. Siroko har även kläder, goggles och annat för skidbacken samt träningskläder för gymmet om du så önskar.
Min affiliate-länk ger dig 10% rabatt på deras priser, även när det är REA: https://srko.co/henrikoijer


Vi har ett par småskadade barn och en pappa med diskbråck här hemma men vi ska försöka ta oss ut och njuta av solen och snön idag. Imorgon ser det ut att bli snöblandat regn och sedan ska vi ha lite omväxlande väder med både plus- och minusgrader så det blir nog halka och is framöver. 

Tack för att du läste dagens inlägg, hoppas att du hade en bra jul och god fortsättning på dig! 




Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar