Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-12-05

Dags för SWE-Cup!

Hej och god morgon på dig! 

Ny vecka med nya möjligheter och vi kickar igång direkt med SWE-Cup på Zwift nu i kväll. I fjol vann jag SWE-Cup totalt och är givetvis väldigt stolt över det. Ser fram emot att börja en ny Cup-säsong idag med ett grymt starkt lag och det blir en stenhård start med en riktigt tuff bana. Vi i Team SZ har, precis som i fjol, delat upp oss i mindre lag och jag kör med Team SZ Umara. Samma succé-koncept som förra året. Just nu är det 92 anmälda till herrar A, 92 väldigt starka cyklister alltså. Kikar man på rankingen så är svensk-dansken Johannes Randrop Keding högst rankad, Jon Werme tvåa och Jonas Bjärehed trea. Tre mycket starka åkare som mycket väl kan vinna idag. Johannes var med på VM-kvalet också, då tävlandes för Danmark och han gjorde en mycket fin avslutningsbacke i den tävlingen. Andra favoriter idag är Samuel Brännlund samt Johan Norén och Martin Härberg som startat säsongen mycket starkt. Det finns många fler som lurar där bakom. Jakob Björklund, Johan Lindbom och Martin Lindqvist för att nämna några. Hela startlistan (och senare även resultat) hittar ni här: https://zwiftpower.com/events.php?zid=3271830 

Banan idag är Climber's gambit och höjdpunkten (bokstavligt talat) är avslutningsbacken som kommer att ge trötta ben för många:

Det råder inget tvivel om att starkaste man och kvinna kommer att vinna. Bild från Veloviewer: https://veloviewer.com/segment/29622065 

Jag kommer att sända mitt lopp live på YouTube så om du vill se SWE-Cup från insidan så kika gärna här nedan i kväll. Loppet startar 20:00 och jag startar sändningen 19:55. 


Det blir kul!


Igår var det kalas som var i fokus. Frida fyllde år och började med firandet redan på morgonen där hon fick sin första egna telefon, med abonnemang. Så här glad blev hon då:

Dagens kalas var på Yoump i Borlänge med bästa kompisen som fyllde år i fredags och deras närmsta vänner. 




På kvällen sedan så firade vi med fika hemma också. Mycket bra avslutning på en intensiv och glädjefylld söndag. 

Nu är det dags att köra mot jobbet här. Vi ses på min livestream i kväll och hörs här imorgon igen. Hoj! 



Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar