Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-12-22

Isiga cykelbanor


Hej och god morgon på dig!

Fantastiskt isig pendling igår. Den centimetern eller två med snö som kom natten till igår och som inte plogades bort har nu fått smälta lite under dagen och sedan frusit på igen. Det blev en ganska spännande cykling och jag såg andra som var ute och transportcyklade också. Märkligt att kommunerna inte kommit på banan gällande cyklingen än. Det har börjat satsas men man är inte helt i hamn än. Ni ser ju körbanan för bilarna till höger i bild. Snö- och isfritt där. Just denna cykelbana får också en liten snövall i ena änden där den börjar/slutar eftersom driften inte är helt 100 än. 

Det är först när även drift- och underhåll kommer på plats ordentligt som vardagscyklingen kan ta fart på allvar. 

Idag blir det isig Le Peloton med fortsättning till jobbet. Bra med lite träningstid till samlingen även om det snart är dags för Rapha 500 och genomför man den så samlas timmarna på hög. Ska bli skoj att träffa grabbarna igen och se om kroppen vill trampa fort eller hur det går.

Om du gillar att cykla lång/länge/mycket så kan du alltid anmäla dig till 1200 km Midnight Sun Randonnée som körs i sommar: https://vasterbottenbrevet.se/

Jag såg förresten att Billingeracet som inte skulle arrangeras nästa år nu ska arrangeras ändå. Superkul nyhet då jag får chansen att köra ett av mina favoritlånglopp igen. Bara att ringa in i kalendern och börja träna!


Dags att bege mig till samlingen här, vi hörs imorgon igen. Hoj! 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar