Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-12-02

Le Peloton OCH lagtempo! 🤯

Foto: Jesper Hjortsberg och Jonas Djurback

Hej och god morgon på dig! 

Ja, igår morse så fick även jag vara med på ett par bilder, tackar Jonas och Jesper för det. Bilderna är givetvis från Le Peloton som kördes i en plusgrad eller två, lite snömodd, lite lera och mycket grus. Förutom dom tre som ni nu har koll på så var Lars Bleckur, Lukas Mustajärvi och Carl Chapman med. Samt dimman då som trogen följeslagare genom passet. 

Första fartsegmentet gick strålande. Lars och jag tog täten, gled ifrån och körde partempo genom sträckan. Försökte undvika majbrasor i benen även om det var nära ett par gånger. På den andra fartsträckan så fick jag dock vika ner mig. Släppte först iväg Jonas och Lars och sedan släppte jag andragruppen i sista backen också. På sistasträckan var jag med och bidrog, trots ganska trötta ben, hela vägen tills jag fick släppa på slutet. Bra pass och mycket tid på hög intensitet! 

Alltid lika skoj att bli trött på torsdagsmorgnarna. Kom gärna dit och kör du med! 

Jag hann också med några bilder under gårdagen, dom kommer här:






Igår så sålde jag också min tävlings-MTB. Så just nu har jag min gamla Bianchi-cross och min gamla ROSE-MTB. Det ska jag absolut ta mig igenom vintern med. Har ju också tre inomhus-cyklar... 

En av dessa inomhus-cyklar använde jag igår kväll då det kördes TTT (lagtempo) på Zwift. Det var Movistar som skulle köra detta event och då tackar man inte nej! Att jag var lite sliten och hade teams-möte med Svenska Cykelspelen samtidigt gjorde inget. Mötet pågick 20-21 och tävlingen 20:21-21:20. 
Det blev 310 watt (4,6 w/kg) i drygt 59 minuter så ett ganska gott dagsverke på cykeln. Speciellt med tidig morgon och Le Peloton i benen också. 

Nu är det fredag så då är det okej att vara lite sliten. 

Dags att rulla mot jobbet igen. Om du vill så hörs vi här imorgon igen, hoj! 




Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar