Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-10-26

Distansrunda med crossen och test av nya regnjackan!



Hej och god morgon på dig!

Det blev en blöt runda med crossen igår. Planen var att köra min tränings-MTB men jag hade lånat ut sadeln till den så det fick bli cross. Eftersom jag hade tänkt att köra mestadels grusväg så gick den lika bra även om det nu råkade bli lite mer stig än optimalt kanske. Men kul med lite teknikpass samtidigt. 

Jag utforskade lite grusvägar, skogsvägar och stigar kring Bjursås i drygt fyra timmar. Jag tänker att det måste gå att komponera ihop en sjukt fin grusrunda där i trakterna med tanke på hur många fina grusvägar som finns där. Återstår bara att hitta alla guldkorn och pussla ihop dom också. 

Blev nästan prejad av en bil igår, så jag knackade till den i sidan. Bilisten bromsade först in lite när den hade passerat mig men började sedan köra iväg igen. Sen svängde bilisten ut mot mitten, bromsade och hade ner rutan för att prata. Tänkte för en sekund att jag skulle bli uppläxad av någon cyklisthatare och tog upp mobilen för att kunna filma om det blev hotfullt. Men, istället så var det en ångerfull man som bad så hemskt mycket om ursäkt och att jag hade hamnat i döda vinkeln när han svängde ut på vägen. Slutet gott allting gott. 



Fick ett bra första test av nya regnjackan från Siroko också. J2 Tourmalet heter min svarta, men den finns också i röd, blå och neongul. Trodde först att det skulle vara en enkel "vindjacka" typ som bara är ett skal men den hade ett inre skikt också. Dragkedjan var gummiförseglad, på ryggen fanns reflex och längst ner på jackan fanns resår med dragsko så man kunde dra åt. Storlek small satt riktigt bra på mig som mäter 180 och väger 68-69. Kan helt klart rekommendera denna! 
Kostar just nu 1096:- via min affiliate-länk: https://srko.co/henrikoijer

Gårdagens äventyrsrunda: 



Tack för att du läste dagens inlägg, vi hörs imorgon igen. Hoj!


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

2 kommentarer:

  1. Grå dag, mörka osynliga kläder. Hade kanske varit bättre med en neongul regnjacka?

    Ser att du har lampor på cykeln, men var baklampan på?

    (Jag avskyr blinkande bakljus och jag förespråkar inte så kallade dagsljuslampor, men det kan vara grått på hösten...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag tror varken att jag eller kläderna var osynliga, men jag förstår vad du menar. Lite färg hade inte skadat för att bryta av mot övriga världen.

      Jag har lampor på cykeln för jag vet av erfarenhet att det kan vara bra när man är ute och cyklar länge och mörkret är påtagligt på kvällarna. Det är lätt hänt att man blir ute lite längre än vad det var tänkt. Jag hade ingen lampa på igår men jag förstår dom som har det även i dagsljus. Såg det på Mallorca för några år sedan att man hade börjat med det och synligheten på avstånd ökar rejält.

      Ha det gott!

      Radera