Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-10-11

Gannas timvärldsrekord, Gravel-VM, Zwift Racing League och en ny vlogg!

Image credit: Getty Images

Filippo Ganna smällde till med ett riktigt fint timvärldsrekord på bana i helgen. 56.792 km innebar en rejäl kross på det tidigare världsrekordet som lydde 55.548 km.

På Gravel-VM i helgen så var det idel landsvägsproffs i täten på herrklassen medans MTB-proffsen dominerade damklassen. I herrar 65-69 fick vi en världsmästare genom Bo Dertell. I damer 40-44 så tog Sofie Rosencrantz ett silver precis Samuel Brännlund gjorde i herrar 40-44. Finfina prestationer av våra svenska veteraner! 




Själv så hade jag en vilodag igår. Det gäller att ladda om mellan alla hårda race också. Idag blir det ännu ett sådant då vi i Team Swedish Zwifters lag Ymir ska försöka försvara totalledningen och vinna den näst sista deltävlingen i denna säsong av Zwift Racing League. Jag kommer att sända loppet live på min YouTube-kanal så kika in där vid 18:30. Om ni aktiverar aviseringar så får ni ett pling i telefonen när jag startar sändningen! 

Har en kul nyhet också som jag berättar om i denna veckas vlogg. Denna video har premiär idag klockan 06:30, kika gärna nedan och hör vad jag har att berätta. Det här kommer innebära mycket kul framöver! 



Tack för att du läste och tittade på videon. Hoppas att du gillade detta för imorgon blir det ett nytt inlägg med kul grejer från mitt cykelliv. Ha en störtskön tisdag, hoj! 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar