Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-10-25

Jag har tagit ledigt från jobbet för att cykla!

Hej och god morgon på dig! 

Ja, idag blev det ett lite senare blogginlägg än vanligt. Det är för att jag först hade sovmorgon och sedan har städat lite. Är nämligen ledig idag och tänkte ägna dagen åt att cykla långpass. Det ska bli väldigt skönt, även om jag tycks få stå ut med 7-8 grader och regn. Perfekt tillfälle att testa nya regnjackan! 

Körde RGT igår igen, Henrik Mård och Per Söderberg var två andra svenskar på startlinjen bland totalt 52 fullföljande cyklister. Så lite större startfält denna gång och inga botar. Banan var knallhård med sex varv där Paterberg och en till backe på varje varv. Varvet var drygt fyra kilometer långt så backarna duggade tätt... 

Första varvet så var vi en ganska stor grupp som hängde ihop, i Paterberg på andra varvet så drog jag till en långspurt över krönet och gick därmed med täten som då bestod av fem cyklister. Nästa gång i Paterberg fick jag vika ner mig och då var det halva tävlingen kvar. Andragruppen med Mård anslöt och vi körde ikapp en till som droppat från tätgruppen. På femte varvet så tänkte jag att det var skönt att det bara var en backe kvar innan målgång. Så tittade jag på kilometermätaren och insåg att det var ett varv kvar också. Jag var helt rökt... Jag försökte hålla lite fart i gruppen sista varvet till Paterberg där jag bara tog mig upp. Mård kom sånär ikapp trean i loppet och slutade fyra. Jag blev åtta.

614 höjdmeter på 25 kilometer säger väl att det var ganska så kuperat. Hårt blev det och kul var det. Nästa gång jag kör RGT så kanske jag ska testa en platt bana, om det finns någon... 

Idag då, ja det blir ett distanspass. Mer än så har jag inte bestämt. Ska bara städa klart först och byta drev på min tränings-MTB. 

Ha det så gott så hörs vi imorgon igen, hoj! 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar