Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-10-03

Bilder och resultat från Hagströmska CX-pokalen!


Hej och god morgon på dig!

Ja, då var denna cykelcrosshelg över och det är måndag igen. Alltid härligt med en ny vecka och nya möjligheter. Men först sammanfattar jag helgen tänkte jag. Det blev en utvecklande och superkul helg där jag fick jobba med cykelcross i dagarna två, vilken dröm. Det blev speakerjobb bägge dagarna vilket var både spännande och lärorikt. Falu CK har en lång historia med att arrangera cykelcross-tävlingar och vi började med kontinuitet redan 1998 så man skulle kunna säga att den moderna tävlingsscenen för cykelcross startade i Falun. 

Jag säger inte att jag är gammal, men ja. Jag var med 1998. Sista helgen i oktober och lätt snöfall bjöds vi på då.
Stilsäkert med senaste Briko-brillorna och gröna Michelin-däck. 

Tillbaka till nu och verkligheten igen. Denna helg bjöd på spännande tävlingar och imponerande insatser under välordnade förhållanden. En hel del regn natten till söndagen gjorde att banan på söndag förmiddag var ganska så hal men det torkade upp under dagen. Arrangemanget flöt på riktigt bra och jag tror att alla var nöjda och glada efteråt. Jag hörde bara beröm. 

I gårdagens inlägg finns några bilder från lördagen och här kommer bilder från söndagens tävlingar:











Vill du scrolla resultatlistor så hittar du helgens cykelcross-resultat här:




Kvällen spenderades med att kolla ikapp på gårdagens Exact cross och att rädda en groda från källartrappan. Körde Zwift då jag hade en ambition om att köra hårt för fjärde dagen i rad. Efter en hård helg som speaker med flera tusen steg och mycket fokus i kombination med att jag för första gången sedan Covid hade tränat flera dagar i rad så sa benen stopp. Det blev kort hårt och sedan en stunds lättare trampande istället. 

Cross is here! 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar