Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-10-09

Lite höstcykling!


Hej och god morgon på dig! 

Hösten är verkligen här nu och det dröjer väl inte länge innan alla färgglada löv faller av träden, så det gäller att ta vara på dessa fina dagar tänker jag. Så igår blev det lite cykling ute istället för att sitta inne och nöta. 

Hade en bra tanke när jag skulle ta den här bilden men bilden blev inte alls så bra som jag tänkte mig. Tänka sig...

Min cykel och min färgsprakande häck ut mot vägen. Har funderat på att kapa ner den helt och hållet för att låta den "börja om". Tror ni att det är en bra idé eller bör man låta bli? När är bästa tiden på året att i sådana fall kapa den? 

Rundan jag körde blev inte speciellt lång och jag fick ihop 23 minuter under tröskel. Lite som sweetspot. Det blev så mest för att jag hade en dålig känsla igår och kroppen ville inte alls prestera. Frustrerande men också en del av processen. Ibland har man skitdagar och igår hade jag en sådan. Fördelen med det är att alla andra pass kommer att kännas som steg i rätt riktning nu i jämförelse med gårdagens pass. 


Vaknade upp till en dimmig och kall morgon idag. En halv grad varmt och årets första frost kunde skådas. Nu när jag skriver detta så har dimman lättat. 

Jag har hunnit med att skjutsa iväg sonen till sitt innebandylags seriepremiär här i stan. Nu är jag hemma för att blogga, lägga fram allt för att köra race i källaren och strax ska jag åka för att se honom lira. 

Ni får ha en riktig toppendag och dela gärna med er av era färgsprakande höstcykelbilder på min Facebook-sida. Vi hörs imorgon igen, hoj!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar