Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2022-10-16

10 år gammal cross och ett megaton svamp


Hej och god morgon på dig! 

Fick upp den där bilden som ett Facebook-minne idag som förkunnade att det var 10 år sedan som den bilden togs. Fotograf; Erik Birgerson. Till saken hör att den cykeln fortfarande används av mig och det är den jag kör Le Peloton med, höstrundor på grusväg eller som i veckan då jag pendlade till- och från jobbet med den. En riktig arbethäst helt enkelt som fått vara med om mycket. På bilden har jag ett par tubhjul, har dom kvar också även om jag kör kanttråd nuförtiden. Någon som vill köpa ett par begagnade tubhjul...? 

I mitten på augusti 2012 fick jag hem min Cavaria som ett ramset. Byggde sedan ihop den till en cross, hade gula ledartröjan i crosscupen och den cykeln rullar alltså vidare än idag. 

Bild från tidigare i veckan. Har kunnat skryta om att styrlindan är original, men nu har den börjat falla sönder så det är nog dags att byta ut den. Lite synd att den bara höll i 10 år med lera, regn, grus och hårt tävlande. 

Hade vilodag igår så lite cykelnostalgi passade bra i bloggen en dag som denna. Igår var Linda och jag ute i skogen och hittade ett svamp-hav. Vi fick inte med oss allt så idag ska vi tydligen ut igen.





När vi har tömt skogen på svamp så ska jag tävla i källaren igen, blir nog en och en halv timme race idag så det kommer givetvis att kännas. Det blir kul! 

Tack för att du läste. Har du någon gammal cykel som får rulla än? Skriv en kommentar och berätta!

Hörs imorgon igen, hoj! 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

Köper ni cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får ni 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
Om ni vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER

1 kommentar:

  1. Här hemma har vi en gammal cykel från -97 som fortfarande rullar. Den var från början en 26” mtb. För en 7-8 år sen råkade ett par landsvägshjul stå bredvid och jag kunde konstatera att det borde gå att få plats med ett crossdäck i ramen. Den stora utmaningen var att få till bromsarna men med lite pill gick det till sist. Det blev en fullt fungerande Gravel/vintervilas av den. Den har de senaste åren rullat som vintercykel åt sonen i huset. Vintrarna har slitit på den men efter en liten uppfräschning rullade den igår Dalsland Gravel Race 145. Det var garanterat den äldsta cykeln men den gjorde jobbet.

    SvaraRadera